spiegelreflex camera kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

niensie

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
hoi,

ik zit nu bijna een jaar op de opleiding grafische vormgeving,
en daar raden ze ons aan een spiegelreflex camera aan te schaffen,
ik heb hier totaal geen verstand van dus, zou iemand mischien mij hier iets over uit kunnen leggen, en wat een goede camera is voor beginners?

alvast bedankt:thumb:

Dat is een moeilijke...

Budget? Wat wil je ermee doen? Gewicht van belang? Extra lenzen nodig?

Ik kan je honderden camera's aanraden, maar zonder te weten wat hij moet doen...

Instapmodellen zijn voor een prima prijs:
Canon 1000Dt
Canon 450D
Canon 500D
Canon 1100D

Waarom Canon? Ik vind dat Canon het goedkoopste is in NL, daarbij komt dat alleen Canon een goedkope professionele lens heeft: de 70-200 f/4L.

Nikon heeft zeker ook mooie instappers:
D3000
D5000
D3100
D90, maar als je deze kunt krijgen (wellicht tweedehands, net als 450D) zeker moeite waard

Sony:
A500
A550
A380
...

Elke DSLR is goed tegenwoordig. De ene is net wat beter op het ene vlak dan de andere. Maar de instapmodellen (zoals Canon 1000D en 500D) en Nikon D3000 kunnen allemaal hetzelfde.
Voor mij was de keuze Canon zoals ik al liet weten, omdat Canon gewoon goedkoper is. Zelfs de pro body's van Canon zijn ook goedkoper, en dat maakte voor mij het verschil. Voordat we gaan leuteren dat die van Nikon duurder zijn, maar ook beter... het gaat over pro in het algemeen. De 50D was veel goedkoper dan de D300.

ja.. daar hebben ze ons dus niks over verteld wat er mee zou moeten gebeuren,

-we hebben op dit moment een project gekregen waarbij we de stad meer moeten laten zien in verschillende onderwerpen; stappen, culinair, middeleeuws, religie en dergelijke.

zelf zou ik dan de camera ook willen gebruiken in mn vrijetijd om mooie plaatjes te schieten op vakantie enzo,

- het gewicht zal me niet veel uitmaken

- lenzen, daar is ons wel over verteld dat je zonder lens eigenlijk nog niet zo veel kan, in de richting van inzoomen al enzo, dus een lens zal denk ik toch wel van toepassing zijn..

mijn budget is ongeveer ± 400 á 500€

dus zoals je al merkt ben ik helemaal nieuw in de richting van fotografie,
het lijkt me interessant maar snap nog niet echt de definitie van een spiegelreflexcamera.. :confused:

Ik ben zelf begonnen met een EOS 1000D, dat is een prima camera wat in jouw budget past (inclusief 50mm lens).

ik zit op dit moment nog te twijfelen tussen een d3100 en een d5000,
de video modus maakt me niet veel uit, dus wat zou een goede keus zijn nu?

Ikzelf ben heel blij met deNikon D90, maar die is iets duurder denk ik. Van al die anderen heb ik geen verstand.

ik zit op dit moment nog te twijfelen tussen een d3100 en een d5000,
de video modus maakt me niet veel uit, dus wat zou een goede keus zijn nu?

Ik zou de Nikon d3100 doen, dit is een nieuwere versie en heeft meer functies, zoals onder andere ook filmen. Op bol.com hebben ze een mooi zetje die iets onder de 500 euro is.

ik heb de d3100 ook gekozen met een 18-105, ik heb hem bij konijnenberg in den ham gekocht ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan