Splashpage maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hallo,

Ik wil voor mijn website graag een landingspage waarop een welkomswoordje staat met daaronder twee buttons met links naar subdomeinen.
Met welke application kan ik die het beste maken?
Mijn webhoster heeft installatron geïnstalleerd met o.a de volgende applications:
  • Wordpress
  • Drupal
  • PyroCMS
  • Silverscript
  • Joomla
(en nog wel wat andere)

Heeft iemand een idee?

Met vriendelijke groet,

Helpendehand

Kanon, mug

Een applicatie gebruiken om zo'n splash-pagina te maken
is een beetje schieten met een kanon op een mug. Overkill dus.

Die pagina heeft niet veel meer te bieden aan functionaliteit dan twee buttons met een link achter elk,
dat moet kunnen in een kwartier met een handgeschreven html-bestandje.

Als je de basis hebt staan (live)
dan kun je nog eens een paar uurtjes besteden aan verfraaiing, maar alles bij elkaar is het absoluut niet de moeite waard om daar één van de genoemde pakketten voor te installeren.

Nog los van de tijd en moeite die dat kost,
heb je dan ook weer een extra (overbodige) applicatie in je rootdirectory staan.

@Berkery
Je hebt in principe wel gelijk, maar
dit is niet een 'klassieke' splashpage.

De splashpage zoals jij die bedoelt was inderdaad een overbodige openingspagina.

Wat helpendehand123 eigenlijk wil is een 'wegwijzerpagina' omdat hij(zij?) een tweetal subdomeinen heeft met verschillende in houd.
Wanneer je in die situatie per ongeluk op het hoofddomein landt,
en je hebt weet niet precies wat de URL's van die subdomeinen zijn,
dan zul je toch een beetje op weg geholpen moeten worden.

Dat kan zijn, maar dan hou je het probleem dat op de hoofdpagina van de site (vanuit SEO oogpunt zeker) geen nuttige info staat. Ik weet niet waar TS twee subdomeinen heeft maar dit is vast slimmer op te lossen dan met een splashpage

@berkery, wat de SEO betreft heb ik daar vrij weinig aan. Ik ben bezig met een familie website en ik wil dat de bezoekers gemakkelijk kunnen kiezen uit twee pagina's.
Ik heb inderdaad binnen een paar minuten een html pagina gemaakt en deze erop geknikkert. Toch bedankt voor jullie hulp! :)

Je hebt in principe wel gelijk, maar
dit is niet een 'klassieke' splashpage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan