Splinter cell graphics

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Ik heb net splinter cell geinstalleerd. De eerste versie met het extra mission pack. Deze hebben aanbevolen systeemeisen van een 64mb video kaart, 256 mb ram geheugen en een 1000 mhz processor pentiom 3 of amd athlon.

Ik heb dit in mijn pc zitten:
512mb ram
nvidia geforce fx 5200 (128 mb)
amd athlon 2800 (2.1 ghz)

In het spel heb ik de graphics zo laag mogelijk gezet: resultie 640*iets (weet zo niet wat)
Maar tijdens het spelen loopt het op sommige stukken niet helemaal lekker, het draait dan niet allemaal soepel. Dit gebeurt vooral bij rook, licht effecten enz.
Hoe komt dit? Mijn pc is toch goed genoeg?

Laatst bewerkt:
Je pc zou goed genoeg moeten zijn. Je vidoekaart is niet best, maar zou zeker moeten draaien onder de allerlaagste instellingen.

Om welke Splintercell gaat het?

De allereerste splinter cell.
Hij doet het wel hoor, maar niet aldoor echt goed.
En Hitman 3 (is al veel nieuwer) draait we gewoon onder 800*600 en gemiddelde settings van de grapgics...

Je computer sowieso goed genoeg. Probeer eens je drivers van je kaart te upgraden.
Klik hier eens.

Heb ik laatst al gedaan, omdat ik problemen had met sims 2 (draait nu ook gewoon) dus zijn ook al ge-update...

Heb ik laatst al gedaan, omdat ik problemen had met sims 2 (draait nu ook gewoon) dus zijn ook al ge-update...

Ja.. maar er is pas weer een nieuwe update.. is het proberen waart.

Kleine verbetering, draait (tot nu toe) goed onder 640*xxx maar 800*600 kan nog niet, dan hapert hij te veel.

heb dezelfde kaart en bij mij draait splinter cell ook niet goed(ramgeheugen ook even goed, maar processor ietsje zwakker: amd xp 1700+)

Ik heb via dat icoontje in de taakbalk van de nvidia settings geklikt op prestaties en kwaliteitsinstellingen > systeemprestaties > hoge snelheid.
Dit scheelt een heel stuk, en ik zie geen kwaliteits achteruitgang van het beeld.... Zijn er misschien nog meer opties om zulke instellingen te veranderen?

Wel vreemd.. die oudste splintercell moet je makkelijk kunnen draaien op je systeem. En ik denk toch dat het probleem in de instellingen van je spel ligt.
Kijk eens goed de video-instellingen na, is er niet ergens een optie zoals textures die op ultra-ultra high staat ofzo...

En zet vertical sync (of vertical synchronisation) uit. Dit haalt je fps heel ver omhoog.

Laatst bewerkt:
Het probleem is: Er is bijna niets te veranderen in de settings van splinter cell....
Te veranderen zijn wel: Resolutie > is nu 680*weet het nog steeds niet.
Shadows: low
details:low

Bij Hitman 3 had ik eerst ook het probleem dat hij slecht draaide, zelfs onder de laagste settings. Toen heb ik 1 ding uitgezet (was denk ik de post filtering, volgens mij voor speciale lichteffecten) en dat gaf echt een heel groot verschil.
Ik denk inderdaad ook dat het aan de instellingen ligt. maar er is dus bar weinig te veranderen.

en dit snap ik niet helemaal:
En zet vertical sync (of vertical synchronisation) uit. Dit haalt je fps heel ver omhoog.

Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn, je videokaart is simpelweg beroerd (uit ervaring)... verwacht er niks van, dan valt het altijd nog mee...

Ja, maar dit moet makkelijk onder de laagste resoluties kunnen draaien.....en Hitman 3 draait perfect....

Okee, dan kom je op de volgende opties:

- spywarecheck gedaan?
- schijfopruiming gedaan?
- Gedfragmeteerd?
- Nog een hoop andere progs draaien? (antivirus e.d)

Okee,

Welke videokaart is aan te raden?

Wat kost dat ongeveer?

Dan maar zo oplossen :)

Ik heb de xfx geforce 6600GT 128MB AGP 8X... die is vet.... rond de de €215, maar dan loopt ook elk spel helemaal flexi als de rest van je systeemeisen het goed doet ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan