splinter nieuwe pc valt steeds uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas2255

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Beste mense,

Aangezien jullie mij al een paar keer hebben kunnen helpen hoop ik ook dit keer weer op jullie te kunnen rekenen.

Ik heb een splinter nieuwe pc ( zelf samen gesteld, en in elkaar gezet en heb dit zeker wel vaker gedaan ).

Het is een:
intel core 2 quad Q9400
asus P5P43TD
OCZ DDR3 1066 2GB
asus EN9800 GT
OCZ 550watt voeding
WD 500GB Carviar green.
Windows 7 32bits

Nu het volgende. Wanneer de installatie van windows 7 klaar is, en je wilt er mee gaan werken loopt deze steeds vast of start in eens opnieuw op. Wanneer ik Hot cpu tester wil proberen start de pc na 1 min al opnieuw op. Bij PC wizard 2010 lijkt alles in orde te zijn alleen vind ik de Power/Auw temperatuur behoorlijk aan de hoge kant ( deze is 84 graden )

Ik heb er al een andere voeding in geprobeerd maar dit mocht niet baten.
De videokaart heb ik ook al door aan andere vervangen maar ook dit mocht weer niet baten.

Hebben jullie misschien nog wat suggesties ?? :rolleyes:

Beste mense,

Aangezien jullie mij al een paar keer hebben kunnen helpen hoop ik ook dit keer weer op jullie te kunnen rekenen.

Ik heb een splinter nieuwe pc ( zelf samen gesteld, en in elkaar gezet en heb dit zeker wel vaker gedaan ).

Het is een:
intel core 2 quad Q9400
asus P5P43TD
OCZ DDR3 1066 2GB
asus EN9800 GT
OCZ 550watt voeding
WD 500GB Carviar green.
Windows 7 32bits

Nu het volgende. Wanneer de installatie van windows 7 klaar is, en je wilt er mee gaan werken loopt deze steeds vast of start in eens opnieuw op. Wanneer ik Hot cpu tester wil proberen start de pc na 1 min al opnieuw op. Bij PC wizard 2010 lijkt alles in orde te zijn alleen vind ik de Power/Auw temperatuur behoorlijk aan de hoge kant ( deze is 84 graden )

Ik heb er al een andere voeding in geprobeerd maar dit mocht niet baten.
De videokaart heb ik ook al door aan andere vervangen maar ook dit mocht weer niet baten.

Hebben jullie misschien nog wat suggesties ?? :rolleyes:

Misschien iets fout gedaan bij het monteren?

Misschien iets fout gedaan bij het monteren?

Dacht ik in eerste instantie ook.
Daarom heb ik ook alles er weer uit gehaald en weer in elkaar gezet.
Maar daar ligt het denk ik niet aan want anders zou hij dus ook al bij het opstarten problemen moeten geven.

Dacht ik in eerste instantie ook.
Daarom heb ik ook alles er weer uit gehaald en weer in elkaar gezet.
Maar daar ligt het denk ik niet aan want anders zou hij dus ook al bij het opstarten problemen moeten geven.

Zoek eens op of kijk bij Windows : www.windows.com Daar vindje vast informatie

Goedenavond,

Je kan zorgen dat hij niet opnieuw opstart bij een syteem fout dan komt er een code misschien wordt het dan wat duidelijker.
Dit kan je doen met rechtermuisknop deze computer en dan eigenschappen en dan op geavanceerde instellingen daarna de onderste op instellingen en daar kan je het vinkje weghalen bij opnieuw opstarten bij systeem fouten

Zoek eens op of kijk bij Windows : www.windows.com Daar vindje vast informatie

@Yoshy, ik vind dat de moderator van deze sectie érg netjes is door geen woord over je onzinbericht te schrijven! Je had óók kunnen schrijven: "Kijk hier, daar vind je gegarandeerd het antwoord'.
Waar slaat het op om Microsoft te linken als oplossing? Denk je nu echt dat iemand die in staat is een pc zelf in elkaar te freubelen op dat soort antwoorden zit te wachten?

@bas2255 : heb je vooraf gecheckt of het mobo jouw processor aankan zonder biosupdate? Verder schrijf je dat de pc steeds vastloopt. Dit betekent dat er momenten zijn dat 'ie het wel eventjes doet? Tijdens zo'n moment al even een snelle blik in apparaatbeheer gedaan?

Laatst bewerkt:
Zal dat morgen vroeg is proberen.
Hij is nu bezig met memtest86+ en laat dit even een nachtje door laten gaan.
( dit blijft hij dus wel doen zonder dat hij herstart ).

Daarna wil ik nog even met HDtune pro 4.00 erover heen gaan, dan weet ik teminste dat die 2 goed zijn.

Als nog bedankt voor jullie snelle reacties !!! :thumb:

Misschien nog een optie: de manual van mijn Asus P5K-E wifi AP plankje beschrijft dat het kritisch is wélke Sataschijf (Windows schijf) op wélke connector wordt aangesloten. Misschien..........?

@Yoshy, ik vind dat de moderator van deze sectie érg netjes is door geen woord over je onzinbericht te schrijven! Je had óók kunnen schrijven: "Kijk hier, daar vind je gegarandeerd het antwoord'.
Waar slaat het op om Microsoft te linken als oplossing? Denk je nu echt dat iemand die in staat is een pc zelf in elkaar te freubelen op dat soort antwoorden zit te wachten?

bas2255 : heb je vooraf gecheckt of het mobo jouw processor aankan zonder biosupdate? Verder schrijf je dat de pc steeds vastloopt. Dit betekent dat er momenten zijn dat 'ie het wel eventjes doet? Tijdens zo'n moment al even een snelle blik in apparaatbeheer gedaan?

Ja dat heb ik zeker, dat is dus het ***lige als je bijna tot niets doet blijft hij ongeveer 5min werken. Zodra hij moet gaan werken start hij steeds opnieuw op.
Dacht eerst dat het iets van een driver probleem was, maar nu heb ik dus alle nieuwste driver geinstalleerd en heeft hij het nog steeds.

Maar die bios update vind ik en goeie daar had ik nog niet aan gedacht. dit zal ik morgen ook zeker proberen.

Is de versie van je Windows 7 leggaal
ik zie hem tussen je lijstje maar ik vraag het toch even. ;)

Geeft hij ook een lijst van welke ? gewoon even nieuwschierig.
Jazeker, en ook begrijp ik dat je bewijs wilt zien. ;) :thumb:
Ik heb de desbetreffende pagina dus speciaal voor jou even onder de scanner gelegd.

Uit deze scan leid ik af dat Windows niet op de hdd moet staan die op SATA 3 of 4 is aangesloten, al moet ik eerlijk bekennen dat ik de technische motivatie van Asus voor geen meter bgerijp. (Op de P5K-E Wifi AP)

Bijlagen

• manual.JPG
    manual.JPG
    59 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Hoi gast0225,

Geloofde je zo ook wel hoor, was gewoon even nieuwsgierig het was me in ieder geval niet bekend dus bedankt voor de scan is het is me duidelijk :thumb::thumb:
Weer wat geleerd.

Laatst bewerkt:
Het is een LEGALE windows 7 NL 32bits. ;) ( voor de duidelijkheid he :p )
En er zit 1 HDD in en deze zit op sata poort 1 aangesloten.

Ik geloof dat ik dit trouwnes ook eens heb gehad bij het gamen
Al eens een Herinstallatie geprobeerd ? :)

Ik geloof dat ik dit trouwnes ook eens heb gehad bij het gamen
Al eens een Herinstallatie geprobeerd ? :)

Ja heb hem ook al opnieuw geinstalleerd.:(

Ja in veilige modus heb ik dit probleem dus ook.

Laatst bewerkt:
@bas2255, ik durf het bijna niet te vragen..............

maar heb je ná de Windowsinstallatie en vóórdat je verder ging, éérst de mobo chipsetdriver CD in de drive gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan