Splintercell Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verboom

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
91
Critical Error


General protection fault!

History:

DEZE MELDIN KRIJG IK ALS IK SPLINTERCELL WIL STARTEN. WAT MOET IK DOEN OM HET TE VOORKOMEN !?!?!?!?!?!
 
Het gaat niet om de demo maar om het hele spel voor de duidelijk heid
 
Wat voor videokaart heb je?
Ik krijg die melding zelf ook,
maar bij mij ligt het aan mijn videokaart die te oud is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren Splinter Cell gekocht en zit met dezelfde ellende, de oplossing van Smartguy is verre van duidelijk voor mij en waarschijnlijk vele anderen.

Ik heb een PIII 833Mhz Win XPHome en een Nvidia Riva TnT2 Model 64, deze heb ik net geupdate met een update van slechts 16mb via de nvidia site, zou een speciale WinXP update zijn maar geen enkel verschil.

Ik blijf Critical Error krijgen, zonder history bij mij, zodra ik het spel wil opstarten dus geen flauw idee.

Iemand enig idee, deze vraag staat 100keer ofzo op de site van Ubi-Soft met slechts 1 onbeduidend antwoord dus of dit op te lossen is ?
 
Geplaatst door Verboom
Het gaat niet om de demo maar om het hele spel voor de duidelijk heid
Bij het originele spel staat in de System folder ook een SplinterCell.ini waar je ook deze aanpassing kan doen.
 
Geplaatst door GORKI
Ik heb een PIII 833Mhz Win XPHome en een Nvidia Riva TnT2 Model 64,
Ik ben bang dat jij hetzelfde heb als ik.
Je videokaart kan het niet hebben.
Ik heb ongeveer het zelfde systeem.
PIII 866mhz, 384mb ram, Win2000 en Nvidia Riva TNT2 Model 64.
Die videokaart is 32mb das zo ie zo te weinig voor C&C Generals.
Bij een kennis, die als enige verschil een andere videokaart heeft, werkt het spel wel.
 
op de ubi site staat niets over een tnt2 kaart, de minimale kaart is een geforce 2 mx. Ziet er naar uit dat upgraden de enige mogelijkheid is.

succes
 
Je hebt een videokaart nodig met hardware T&L en voor zover ik weet heeft een TNT2 kaart die niet.

Dus wat Techie zei: nieuwe videokaart kopen.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien wordt het weer met geld gooien, binnen een jaartje zal de nieuwe kaart, processor,... ook wel weer achterhaald zijn, jammer.

C & C Generals, Mafia, Medal of Honour,.., doen het allemaal wel.

Bedankt in ieder geval.
 
Geplaatst door GORKI
Zo te zien wordt het weer met geld gooien, binnen een jaartje zal de nieuwe kaart, processor,... ook wel weer achterhaald zijn, jammer.

C & C Generals, Mafia, Medal of Honour,.., doen het allemaal wel.

Bedankt in ieder geval.

De TNT2 kaart is al meer dan 3 jaar oud. In computer termen is dat prehistorisch.
 
Geplaatst door paidor22
Je hebt een videokaart nodig met hardware T&L en voor zover ik weet heeft een TNT2 kaart die niet.

Dus wat Techie zei: nieuwe videokaart kopen.

Dat klopt ja, een TNT2 heeft geen hardware T&L. Daar voeg ik ff dit aan toe uit de readme van Splinter Cell:

Splinter Cell supports the following graphic cards
- Nvidia GeForce2 Ti/Ultra/Pro/GTS/MX400/MX
- Nvidia GeForce3 family
- Nvidia GeForce4 family
- ATI Radeon 8500/9000/9500/9700
- Matrox Parhelia

Waarom kijken mensen nou nooit in Readme's of achterop doosjes? Als men dat vaker zou doen, had je binnen 10 seconden het antwoord op zo'n vraag als deze..........
 
oplossing! hallo, ik heb dezelfde foutmelding.. maar ik heb een oplossing! hij is welliswaar engels, maar dat moet lukken denkik. suc6!

-------------------------------------------------------------------

For those of you who missed it, they have released a help doc for those who are having trouble running the Splinter Cell Demo...

FAQ

1.0 - When starting the game I’ve got a black screen without a warning message

2.0 - When starting the game it crashes with a warning message

3.0 - I can play the demo, but I’ve encountered random crashes

4.0 - How to modify Splintercell.ini file

---
1.0 When starting the game I’ve got a black screen without a warning message


1.1 Windows 98, ME or SE with a 32 MB 3D card
1.2 Windows 98, ME or SE with a 64 MB 3D card
1.3 Windows 2000 or XP with a 32 MB 3D card
1.4 Windows 2000 or XP with a 64 MB 3D card
_____________________

1.1 Windows 98, ME or SE with a 32 MB 3D card

Proposed solution:

1 - open splintercell.ini (see section 4.0 for instructions)
2 - find the line : FullscreenViewportX=640
3 - replace this line by : FullscreenViewportX=800
4 - find the line : FullscreenViewportY=480
5 - replace this line by : FullscreenViewportX=600
6 - find the line : StartupFullscreen=True
7 - replace this line by : StartupFullscreen=False
8 - find the line : WindowedViewportX=640 and line WindowedViewportY=480. Make sure that the resolution is standard: example 640 X 480, 1024 X 768, etc.
9 - save and close
10 - set you desktop resolution to 800 x 600 or lower (Control Panel / Display / settings)
11 - try to play the demo

Note: you might have to redo step 1 to 9 each time you exit the demo


1.2 Windows 98, ME or SE with a 64 MB 3D card

Proposed solution:

1 - open splintercell.ini (see section 4.0 for instructions)
2 - find the line : FullscreenViewportX=640
3 - replace this line by : FullscreenViewportX=800
4 - find the line : FullscreenViewportY=480
5 - replace this line by : FullscreenViewportX=600
6 - find the line : StartupFullscreen=True
7 - replace this line by : StartupFullscreen=False
8 - find the line : WindowedViewportX=640 and line WindowedViewportY=480. Make sure that the resolution is standard: example 640 X 480, 1024 X 768, etc.
9 - save and close
10- try to play the demo

Note: you might have to redo step 1 to 9 each time you exit the demo


1.3 Windows 2000 or XP with a 32 MB 3D card

Proposed solution:

1 - open splintercell.ini (see section 4.0 for instructions)
2 - find the line : StartupFullscreen=True
3 - replace this line by : StartupFullscreen=False
4 - find the line : WindowedViewportX=640 and line WindowedViewportY=480. Make sure that the resolution is standard: example 640 X 480, 1024 X 768, etc.
5 - save and close
6 - set you desktop resolution to 800 x 600 or lower (Control Panel / Display / settings)
7 - try to play the demo

Note: you might have to redo step 1 to 5 each time you exit the demo


1.4 Windows 2000 or XP with a 64 MB 3D card

Proposed solution:

1 - open splintercell.ini (see section 4.0 for instructions)
2 - find the line : StartupFullscreen=True
3 - replace this line by : StartupFullscreen=False
4 - find the line : WindowedViewportX=640 and line WindowedViewportY=480. Make sure that the resolution is standard: example 640 X 480, 1024 X 768, etc.
5 - save and close
6 - try to play the demo

Note: you might have to redo step 1 to 5 each time you exit the demo


2.0- When starting the game it crashes with a warning message

2.1 Viewport type of message
2.2 D3D type of message
___________________

2.1 Viewport type of message:

General protection fault!
History: ResetDevice <- UD3DRenderDevice::SetRes <- UWindowsViewport::Exec

or

General protection fault!
History: UWindowsViewport::ResizeViewport <- UD3DRenderDevice::SetRes <- UWindowsViewport::TryRenderDevice <- UWindowsViewport::OpenWindow <- UGameEngine::Init <- InitEngine

or

Assertion failed: Direct3DDevice8->SetViewport(&ViewportInfo) == D3D_OK [File:G:\demo\D3DDrv\Src\D3DRenderDevice.cpp] [Line: 1509]
History: SetViewport <- UD3DRenderDevice::Lock <- UViewport::Lock <- UWindowsViewport::Lock <- UGameEngine: raw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

or

Assertion failed: RenDev [File:G:\demo\WinDrv\Src\WinViewport.cpp] [Line: 466]
History: UWindowsViewport::OpenWindow <- UGameEngine::Init <- InitEngine

2.1.1 with a 32 MB 3D card

Proposed solution:

1 - open splintercell.ini (see section 4.0 for instructions)
2 - find the line : FullscreenViewportX=640
3 - replace this line by : FullscreenViewportX=800
4 - find the line : FullscreenViewportY=480
5 - replace this line by : FullscreenViewportX=600
6 - find the line : StartupFullscreen=True
7 - replace this line by : StartupFullscreen=False
8 - find the line : WindowedViewportX=640 and line WindowedViewportY=480. Make sure that the resolution is standard: example 640 X 480, 1024 X 768, etc.
9 - save and close
10 - set you desktop resolution to 800 x 600 or lower (Control Panel / Display / settings)
11 - try to play the demo

Note: you might have to redo step 1 to 9 each time you exit the demo


2.1.2 with a 64 MB 3D card

Proposed solution:

1 - open splintercell.ini (see section 4.0 for instructions)
2 - find the line : FullscreenViewportX=640
3 - replace this line by : FullscreenViewportX=800
4 - find the line : FullscreenViewportY=480
5 - replace this line by : FullscreenViewportX=600
6 - find the line : StartupFullscreen=True
7 - replace this line by : StartupFullscreen=False
8 - find the line : WindowedViewportX=640 and line WindowedViewportY=480. Make sure that the resolution is standard: example 640 X 480, 1024 X 768, etc.
9 - save and close
10 - try to play the demo

Note: you might have to redo step 1 to 9 each time you exit the demo


2.2 D3D type of message :

GetDeviceCaps failed(D3DERR_NOTAVAILABLE) on adapter 0.
History: GetDeviceCaps <- UD3DRenderDevice::Init <- UGameEngine::Init <- InitEngine

Proposed solution:

1 - Select Start (windows) and Run.
2 - Type dxdiag
3 - Into the diagnostic utility, choose tab Display 1, verify if Direct3D acceleration is set to Enabled


3.0- I can play the demo, but I’ve encountered random crashes

This is not the final game and random problems may occur when using this demo. Memory allocation is not optimized.

Proposed solutions:

- if you switch too often between thermal, normal and night vision, a crash will occur
- reduce the shadow resolution into the graphic settings of the demo’s menu
- reduce the resolution into the graphic setting of the demo’s menu


4.0- How to modify Splintercell.ini file

1 - On your local hard drive. Select the following path:
Program Files/Ubi Soft Entertainment/Tom Clancy’s Splinter Cell Demo/SYSTEM
2 - double click on SplinterCell.ini or open it with a common text editor (ex: notepad)
3 - find the line you need to modify
4 - don’t forget to save Splintercell.ini file before you quit.
 
Ook ik kreeg deze melding met een Gefoce2 mx 32 MB. Na een updaten van de drivers van de videokaart werkt het spel. Mijn zoon ook weer blij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan