Splinternieuw systeem werkt niet!! HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

koozie<3

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Hallo,

Ik heb gister een systeem binnen gekregen en deze vandaag in elkaar gezet.

Het gaat hier om:

Geheugen DDR2-533 -Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-533 Kit
Core™ 2 Duo E6300 Boxed, FC-LGA4, "Conroe"
Behuizingen Midi Tower - Antec Lifestyle Sonata II incl. voeding
Sapphire 256MB ATI X1950 XT
Harddisks 3,5 inch SATA - Western Digital Caviar SE16
Moederborden Socket 775 - Asus P5LD2
DVD-reWriters Serial-ATA - Asus DRW-1814BLT

Ik heb dit zooitje vandaag allemaal in elkaar gezet en dit lukte goed.

Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik de pc aanzet doet mn scherm he-le-maal niks. Geen beeld niks hij blijft op standby staan. Ik heb de schijf en dvd-brander al losgekoppeld en ook de video kaart nagekeken.

Ook heb ik het ram getest. Maar hij doet helemaal niks, zo kan ik dus niet controleren of hij het wel of niet doet..

Heeft er iemand nog tips of mss een oplossing voor dit probleem??

Alvast heel erg bedankt. Het systeem heeft me veel geld gekost en wil em toch wel aan de praat krijgen aangzien dit systeem (mijn oude) mijn ontploft:confused:

staat er wel stroom op het systeem?? heb je geen kortsluiting?? dus wel afstandbusjes gebruikt??

Ja stroom staat erop en alles. Kabels voor moederbord zitten op de goede plaats en ook de pci-e connector heb ik aangesloten op de video-kaart.

Tijdens de montage van mn moederbord heb ik afstandsbusjes gebruikt.

Moederbordspeaker aangesloten? met de ram eruit, en alles afgekoppelt, biosbeeps?

Mja alles is aangesloten.. Hoor geen enkele biepjes of bliepjes

Verder branden er wel 2 rooie lampjes op mn videokaart weetniet of dat goed of slecht is??

Moederbordspeaker aangesloten? met de ram eruit, en alles afgekoppelt, biosbeeps?

:confused: Dit gedaan?

Biosbeeps hoor je te krijgen met de ram eruit, zo niet, moederbord niet goed, of processor fout in de socket, of niet de 12v extra stekker aangesloten.

Als je ook die videokaart eruit hebt, dien je ook biosbeeps te krijgen, maar dan weet je niet welk onderdeel niet functioneerd.

Ik kan me voorstellen dat een X1950 XT aardig wat stroom vraagt en dus ook een aparte voeding nodig heeft (naast de voeding uit het PCI-e slot). Die kabel is wel aangesloten?

Heb je een moederbord met 2 PCI-e sloten (SLI)? Monteer de videokaart dan eens in het andere slot.

Hoor geen beeps..

En nee heb geen SLI dat ging ik toch niet gebruiken dus heb expres geen SLI bordje gepakt.

Ik kan het systeem trouwens ook niet afsluiten als ik de knop inhoud..mss dat dat wat meer zegt??

Ik weet echt niks meer en baal er flink van..

Probeer eens het volgende.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de moerderbordluidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Dat ga ik wel als allerlaatste proberen, Maar zoiezo bedankt voor de tip.

Er branden 2 rode ledjes op de videokaart..is iemand hier bekend mee??

Zoja wat betekend dit??

Daar begin je mee, al het niet werkt.

Denk dat de ledjes voor spanning en voor signaal staan, groen voor signaal, rood voor nop.

Ik meen me te herinneren dat op sommige asus-moederborden een soort gesproken foutmeldingen zitten. Je moet dan (normale) speakers inpluggen op de audio-uitgang van je moederbord. Dan hoor je een chinees-achtig vrouwtje zeggen wat er mis ging. Ik heb het eens gehad met 'incompatible processor'...
Misschien het proberen waard.

Verder kan ik niet uit je verhaal opmaken dat je de videokaart er al eens uitgehaald hebt, je moet dan sowieso beepjes krijgen...
Zo niet, dan zou ik zeker de tips van Lange Pier even opvolgen!

Mja maat van me is net langsgeweest en die zei het volgende:

Het moederbord heeft een manual van 1 jaar oud,

enja nog wat verhalen erbij maar het kwam erop neer dat pcmegastore mij dus waarscheinlijk een moederbord hebben opgestuurd die mijn core2duo processor nog NIET ondersteund. Oftewel BAGGER!

Dusja maandag even bellen met die winkel en dan neemt mn maat een goede processor mee zodat ik de bios kan flashen..

Als het dan nog niet werkt kom ik hier weer op terug.

Heel erg bedankt voor alle tips en ik ga deze zeker onthouden!

Groeten

*Only PCB R2.0(or higher) support Intel® Core™2 processor

Kijk eens op je mobo, als dat er niet opstaat, dan is die idd over zijn uiterste verkoopdatum.:eek:

Asrock ( een B merk van Asus ) heeft ook diverse mobo's met deze chipset, waar een C2D op werkt.

Mja heb probleem is dus de versie vna het moederbord.

Vanaf versie 2.0 ondersteunt hij core2duo.. die van mij is versie 1.03.
Dat gaat dus niet samen..

Dus morgen de **** terugsturen en dan een andere kopen die het wel kan.

Toch bedankt voor alle tips en tricks;) :thumb:

Groeten:thumb:

Hang er eens een oude pentium 4 in en flash je bios naar de laatste bios. Kans dat het nu wel lukt.

Heb 2 oude pentium 4's maar zijn allebij socket 478..dat zal dus niet passen helaas..

Toch bedankt voor de tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan