Splinternieuwe laptop traag en onstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

redsmart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Hallo, Ik kon niet echt het meeste geschikte forum onderdeel vinden waar ik deze vraag moest zetten maar ik zit met het volgende.
Ik loop tegen 2 dingen aan met mijn nieuw laptop

Sinds een weeek heb ik een Asus K53E Notebook.
Vanaf het begin vond ik het apparaat al niet bijzonder veel sneller dan mijn vorige laptop omdat hij soms even "stil" bleef staan in een scherm en daarna ging alles weer evengoed door.

Tot ik gister Autocad installeerde, wanneer je gewoon fatsoenlijk een lijn wil tekenen stotterd de computer al. Maar ik heb keurig de nieuwste versie van autocad 64bit. En de computer voldoet ruim aan de specificaties!

Ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen en weet ook niet hoe dit te testen is!?
(ik heb hem trouwens in entertainment mode staan, in High performance doet hij het al iets beter..)

Omdat ik alle standaard asus programma toch niet gebruik ben ik wat gaan verwijderen, dingen als smartlogin (gezichtsherkenning) Asus vibe (spelletjes) Nuance PDF reader (ik gebruik gewoon adobe) en volgens mij heb ik ook perongeluk (door een te snelle dubbelklik) zomaar een programma wat de naam van de computer heeft Asus K53E verwijdert.
Dit was geheel onbewust en ik hoefde het niet te bevestigen het was opeens weg, ik kon het ook niet terughalen!

Toen ik weer opstartte was mijn hele thema weg, dus bureaubladachtergrond etc. en AVG free had een probleem! als ik dit opstartte zag ik het hele programma niet de teksten op de buttons niet etc. verder gaf hij aan dat Windows verkenner niet meer werkte!

Dus ik een systeemherstel gedaan. Nu weer alleen de spelletjes en wat extra programma van asus verwijdert.
Tot opeens de computer uit het niets een zwart scherm krijgt waarna hij de standaard instellingen van asus lade en windows verkennenr evenals AVG niet meer werkten! Daarna vloog hij nog eens over naar een hele lage resolutie, waarna hij zich weer herstelde en ik weer terug bij af was (dus met asus instellingen&achtergrond en half werkend systeem).

Een heel verhaal, ik heb dus geen gekke dingen gedaan (toch?) en de computer is splinternieuw ik baal hier enorm van! herkent iemand dit probleem?

Wanner er nog vragen zijn of jullie bepaalde dingen willen zien voordat je mij hiermee zouden kunnen helpen hoor ik het graag!

Groeten,
Martijn

Eeen asus k5e is niet echt geschikt voor een "zwaar" programma zoals autocad -
Welk model heb je precies ?

http://www.asus.nl/Notebooks/Versatile_Performance/K53E/

Maar daar staat het ook niet helemaal want ik heb de versie met een I7 2670QM_
En opzich moet die autocad wel trekken lijkt mij!
"simpele" computer bij ons op school doen het ook :O iedere computer van mij heeft altijd autocad getrokken!

En waarom zegt iedereen altijd dat autocad zwaar is? bij een 3D modellering progamma kan ik mij dat voorstellen maar autocad..:shocked:

Je hebt gelijk ; ik dacht meer aan 3d -inventor enz.
En met een i7 is het een ander verhaal ; hoeveel hegeugen en welke grafische chip zit er in
Heb je alles up to date : drivers moederbord en grafische chip enz.
Wat zie je in taakbeheer bij cpu gebruik en geheugen gebruik ?( processen van alle gebruikers aanklikken)
Zijn daar processen die veel processor kracht / geheugen gebruiken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan