• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

split waardes en toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaneijk

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2017
Geachte helpers van het forum,

Ik heb een probleem waar ik al even mee aan het stoeien ben maar niet helemaal uitkom.
Ik wil een array opmaken voor een listbox, dit omdat er later nog meer data aan toegevoegd moet gaan worden. Momenteel heb ik hier 2 listboxen voor en die laat ik inladen d.m.v onderstaande code

Code:
ListBox2.List = Split(Me.ListBox1.Column(15, i), " | ")
ListBox3.List = Split(Me.ListBox1.Column(16, i), " | ")

Deze gegevens wil ik eigenlijk in 1 listbox gaan plaatsen, nu weet ik alleen niet hoe ik deze gegevens tezamen hierin kan gaan verwerken. De bedoeling is redelijk simpel, listbox2 kolom 0 wil ik graag de gegevens van "Split(Me.ListBox1.Column(15, i), " | ")" en in listbox2 kolom 1 de gegevens van "Split(Me.ListBox1.Column(16, i), " | ")."

Kan een beste helper mij hiermee een voorzet geven in de goede richting?

Alvast bedankt,

Mvg, E.

Het lijkt me sowieso een onhandige manier; de geplaatste code is wel erg summier.

Code:
ListBox2.List = Split(ListBox1.Column(15, i) & " | " & ListBox1.Column(16, i), " | ")

Beste snb,

Bedankt voor uw reactie, soms denk ik te moeilijk over de opstelling terwijl het een stuk makkelijker kan. Momenteel is dit de opstelling van de gegevens, misschien kan dit inderdaad wat makkelijker en anders maar dat is voor latere toepassing.

Echter heb ik nog een kleine vraag op uw reactie:

Kan dit ook op zo'n makkelijke manier in een array gezet worden? komt het dan neer op

Code:
MyArray = Split(ListBox1.Column(15, i) & " | " & ListBox1.Column(16, i), " | ")

zoiets??

Waarom test je dat zelf niet even ?

we gaan inderdaad maar weer even verder stoeien met het geheel. In ieder geval nog bedankt voor uw reactie

mvg,
E.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan