Splitsen database de oplossing voor problemen met exclusief openen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RANGE700

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
Ik heb een Access 2010 database. Tot nu toe had ik altijd databases gemaakt voor mezelf (voor eigen gebruik). Derhalve is dit niet "gesplitst" zoals in hoofdstuk 4 van Access voor beginners staat beschreven.

Nu is bij 1 van die databases de situatie veranderd, daar zijn nu 6 gebruikers, die met enige regelmaat gebruik maken ervan

Als gebruiker 1 is bezig is, en gebruiker gebruiker 2 ook probeert aan de slag te gaan, dan krijgt die de melding "U kunt de database op dit moment niet exclusief openen. Als u verdere wijzigingen aanbrengt, kunnen deze leter mogelijk niet worden opgeslagen." (hier is in 2011 op het forum ook over geschreven).
Is het splitsen van de database de oplossing voor dit probleem?

En als ik dan al een frontend maak: Dit kan per gebruiker(sgroep). Die hele groep met 6 gebruikers heeft dezelfde rechten, mag hetzelfde zien, kortom, om beveiligings redenen en dergelijke, volstaat 1 en hetzelfde frontend voor alle 6 gebruikers.
Maar komt die melding over het exclusief openen dan ook terug?
Moet ik mogelijk om wille van het exclusief openen ook zes frontends maken?

Je kunt een database exclusief openen, of niet. In het laatste geval kunnen er meerdere personen in een database werken. Ook kun je dan nog bepalen hoe een record/tabel gelocked moet zijn door de betreffende vinkjes aan of uit te zetten.
Met 6 personen tegelijkertijd in een db werken is op zich wel te doen; meer dan 15 moeten het er echter niet worden.
Met een Frontend-Backend kun je alle gebruikers een eigen database geven, en is de personen beperking minder urgent.

Je kunt een database exclusief openen, of niet. .
Dat betreft de "Standaard modus voor openen "Gedeeld"? Ik neem aan ja. dat lijkt me logisch, deze stond ook al op gedeeld.

Ook kun je dan nog bepalen hoe een record/tabel gelocked moet zijn door de betreffende vinkjes aan of uit te zetten.
dat heb ik nu dan ook ingesteld. Ik ben erg benieuwd

access_opties.jpg

Dan laat ik het front- en back end nog even zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan