Goedendag. Ik heb in Access 2016 een gegroepeerd rapport "Status Bedrijf" en wil elke groep in een pdf apart opslaan en e-mailen. Hiervoor heb ik na veel gepuzzel een VBA programmacode die tot zover alle groepen in een aparte pdf op de hd plaatst. Dit werkt perfect echter, de bestandsnamen van de pdf is het ID-nummer van de tabel "Bedrijven". In tabel "Bedrijven" staan in kolommen ook de bedrijfsnamen (Veld Bedrijf) en email-adressen (Veld Emailadres). Ik zou die ook in de Query "Query status Bedrijf" kunnen zetten. Ik wil dat de bestandsnaam, de naam van het overeenkomstige bedrijf wordt en iedere afzonderlijke pdf bestand als een bijlage in een email wordt gezet. Dus als er 24 groepen/bedrijven zijn, 24 bestanden en 24 emailberichten. Bijgaande de VBA code.
Waar en hoe moet ik in de Loop de bestandsnaam omzetten van ID nummer naar Bedrijfsnaam? Hoe ziet de code eruit?
Waar en hoe moet ik in de Loop de email code zetten? Hoe ziet de code eruit?
Waar en hoe moet ik in de Loop de bestandsnaam omzetten van ID nummer naar Bedrijfsnaam? Hoe ziet de code eruit?
Waar en hoe moet ik in de Loop de email code zetten? Hoe ziet de code eruit?
Code:
Private Sub Knop31_Click()
Const Folder = "D:\DB TEST PDF\" 'PAD WAAR DE PDF BESTANDEN WORDEN OPGSLAGEN
Const Domain = "Query status Bedrijf" 'NAAM QUERY
Const LoopedField = "[Naam Bedrijf]" 'VELDNAAM VAN DE GROEP
Const NewFileName = "Status werkzaamheden"
Const ReportName = "Status Bedrijf" 'NAAM VAN HET TE DOORZOEKEN RAPPORT
Dim rs As DAO.Recordset
Dim LoopedFieldValue As String
Dim FileName As String
Dim FullPath As String
Dim strWhere As String
Dim NewNewFileName As String
Set rs = CurrentDb.OpenRecordset(Domain)
Do While Not rs.EOF
LoopedFieldValue = rs.Fields(LoopedField)
FileName = LoopedFieldValue & ".pdf"
FullPath = Folder & FileName
strWhere = LoopedField & " = " & LoopedFieldValue 'LoopFieldValue is in feite het ID-nummer van de tabel Bedrijven
Debug.Print FullPath
Debug.Print strWhere
DoCmd.OpenReport ReportName, acViewPreview, , strWhere
DoCmd.OutputTo acOutputReport, ReportName, acFormatPDF, FullPath
DoCmd.Close acReport, ReportName
rs.MoveNext
Loop
End Sub