• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Splitsen inhoud cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone52

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
In een cel heb ik tekst staan; doorgaans 5 tot 8 "woorden", steeds gescheiden door (minimaal) 1 spatie.
Voorbeeld: in cel A staat:
Jansen Jan 01-01-1895 10-12-1965 0122 Pieterse Cornelia

Ik heb zelf al eea geprobeerd (rechts, deel, links), maar kom er niet uit. Een VBA-oplossing zou ook kunnen.

Hoe kan ik elk van de woorden ieder in een aparte cel zetten. ?

In een cel heb ik tekst staan; doorgaans 5 tot 8 "woorden", steeds gescheiden door (minimaal) 1 spatie.
Voorbeeld: in cel A staat:
Jansen Jan 01-01-1895 10-12-1965 0122 Pieterse Cornelia

Ik heb zelf al eea geprobeerd (rechts, deel, links), maar kom er niet uit. Een VBA-oplossing zou ook kunnen.

Hoe kan ik elk van de woorden ieder in een aparte cel zetten. ?

Selecteer de cel(len) en doe Data > Tekst naar kolommen. Duid aan dat je een spatie wilt hebben als scheidingsteken. Houd de kolommen naast de te splitsen cel(len) wel vrij.

via tekstbestand

Ook een mogelijkheid (maar wel wat omslachtig als je Wigis antwoord ziet):
Sla het op als tekst-bestand, en importeer hem daarna waarbij je de spatie als scheidingsteken gebruikt.
Bij mijn Excel is dat:
Menu Gegevens - Externe gegevens ophalen - Tekstbestand importeren
en dan Gegevenstype 'Gescheiden' [Volgende]
Scheidingsteken 'spatie' [Volgende]
[Voltooien]

Maar misschien wil je alleen een deel van je blad converteren, dan zou ik dat stuk even tijdelijk in een nieuw leeg blad kopieren en dan opslaan als tekst. Of kopieren naar notepad natuurlijk.

Succes,

Jelle

Laatst bewerkt:
Wigi, jpa dank voor de snelle reactie.
Ik ga voor de Data -> Tekst naar kolommen -oplossing; deze voldoet prima !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan