Splitsen inkomende mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Ik heb 2 pc's. Eén gebruik ik voor privé en één voor een vereniging.

Ik heb bij Planet 2 mailboxen en verschillende aliassen. Nu krijg ik alle mail binnen op de computer die ik op dat moment gebruik.

Hoe kan ik nu een splitsing aanbrengen waardoor ik mail op het adres van de vereniging alleen maar op de pc van de vereniging ontvang en de overige mail op mijn privé-pc?

Alvast bedankt.

Wim

Heb je 2 verschillende accounts?

Zo ja dan zul je op de verenigingscomputer alleen je verenigingsaccount moeten instellen en op je prive pc alleen je prive-mail.

Ja tuurlijk heb je maar één abonnement maar je hebt twee adressen (accounts) dus het ene stel je in op je privé PC en het ander op de verenigings PC....of snap ik het nou niet??

Van welk e-mailprogramma maak je gebruik?

Ja tuurlijk heb je maar één abonnement maar je hebt twee adressen (accounts) dus het ene stel je in op je privé PC en het ander op de verenigings PC....of snap ik het nou niet??

Ook als ik dat doe ontvang ik alle mail (dus van beide mailboxen en van alle alisassen) op de computer die ik op dat moment gebruik!:(

Van welk e-mailprogramma maak je gebruik?

Ik gebruik Outlook Express 6

Ok dus alle mail naar beide accounts komt allemaal terecht in 1 mailbox.
Ik zou in jouw plaats niet verhinderen dat de mail van de ene account binnen komt, maar gewoon de 2 opsplitsen. Je maakt bijvoorbeeld een mapje aan met vereniging. En dan kan je Regels instellen. Hierbij definieer je dat de mails die binnenkomen op het adres van je vereniging, gewoon gekopieert worden naar dat mapje die je juist hebt aangemaakt. De andere kan je ook naar een mapje verzetten of ze gewoon via de inbox laten binnenkomen.

Als er maar één mailaccount ingestelt is op je outlook is dit je oplossing. Als er inderdaad 2 ingesteld zijn moet je de ene behouden en de andere naar je andere pc zetten.

Een collega van mij vertelde dat het in Outlook Express niet mogelijk is om de inkomende post te splitsen, maar wel in Outlook.

Is dat zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan