• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Splitsen van te copieren tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
ik moet diverse keren de volgen de soort tekst copieren en wil deze splitsen in meerdere cellen ik heb hier voor een nmacro gemaakt maar die copieert alleen.

Scène 12: 2-6-2003 16:53:23

dit copieer ik van pinnacle video bewerking
naar excel met plakopties kan ik dan wizard text importeren gebruiken dit gaat handmatig wel maar ik wil het in een macro hebben

Is dit mogelijk

wim

ik moet diverse keren de volgen de soort tekst copieren en wil deze splitsen in meerdere cellen ik heb hier voor een nmacro gemaakt maar die copieert alleen.

Scène 12: 2-6-2003 16:53:23

dit copieer ik van pinnacle video bewerking
naar excel met plakopties kan ik dan wizard text importeren gebruiken dit gaat handmatig wel maar ik wil het in een macro hebben

Is dit mogelijk

wim

Neem de macro op met de macro recorder, en post de code hier. Kunnen we zien wat er aan kunnen verbeteren.

Ik had de macro in zijn geheel opgenomen met het in kolommen splitsen
maar dit komt er alleen in de macro

ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Unicodetekst", Link:=False, _
DisplayAsIcon:=False

ik heb het 2 maal geprobeerd maar beide keren hetzelfde effect

wim

En is het mogelijk om het originele bestand hier te plaatsen (een stukje natuurlijk), samen met het gewenste resultaat?

dat zal moeilijk zijn omdat in een cel iets geplakt moet worden uit een film bewerkings programma
B.v. Scène 12: 2-6-2003 16:53:23

dit wordt dan in een kolom gezet met een optie op plak opties zodat wizard text importeren gebruikt kan worden

wim
ps het moet dan in verschillende kolommen komen met de spaties als scheiding

Laatst bewerkt:
plakken speciaal

wim,

ik heb eerst gezorgd dat bij text to colomn de spatie ook stond aangevinkt bij het verdelen. dan plakken speciaal gedaan, tekst geselecteerd en ik had vier kolommen.

groeten,

steven

Wim,

De macrorecorder geeft het volgende resultaat:
Code:
Sub verdeel()
'
' verdeel Macro
' De macro is opgenomen op 5-1-2007 door Rob.
'

'
    Columns("A:A").Select
    Selection.TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=True, Tab:=False, _
        Semicolon:=False, Comma:=False, Space:=True, Other:=False, FieldInfo _
        :=Array(Array(1, 1), Array(2, 1), Array(3, 1), Array(4, 1)), TrailingMinusNumbers:= _
        True
End Sub
Kun je hier verder mee?

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan