• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

splitsen van veld straatnaam + huisnummer naar twee velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Ik heb de volgende wens:

In excel heb ik de straatnaam + huisnummer in een veld staan, en deze wil ik gesplits hebben naar twee velden. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

dus van
[stationslaan 20]

naar
[stationslaan][20]

Zat zelf te denken aan een functie die allen getalen of tekst laat zien! dan kan ik de kolom copieren en bij de ene de teks en bij de ander het nr laten vervallen!

bvd

Hallo Sven,

Welkom op het forum.
Jouw vraag is een steeds weerkerende. Ik raad jue daarom aan eens de zoekfunctie van het forum te gebruiken, je zult dan verschillende vragen wat dat betreft tegen komen en ook daaruit kunnen lezen dat er verschillende problemen zijn om zoiets te realiseren.

Beste SvenB,
Als uw adres in Cel A1 staat :
Dit is voor de straat.
Code:
=LINKS(A1;VIND.ALLES(" ";A1;1)-1) & "]"
Dit is voor het nummer.
Code:
=  "[" & RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES(" ";A1;1))

Laatst bewerkt:
nog bedankt voor de reactie, had na even speuren het onderstaande gevonden, en dit werkte prima, nu alleen de 20000 adressen doorlopen omdat toevoegingen bij de huisnummers hierbij vaak mis gaan.

In B1 =LINKS(A1;VIND.ALLES("$";SUBSTITUEREN(A1;" ";"$";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;" ";""))))-1)

In C1 =RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("$";SUBSTITUEREN(A1;" ";"$";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;" ";"")))))

Je zult dan wel als je de reeks hebt doorgevoerd de kolom A moeten verbergen, of de kolommen B en C met >Kopiëren< >Plakken speciaal< > waarden< van de formules ontdoen.
Dus selecteer de kolommen ( B en C) kopiëren en dan gelijk plakken speciaal waarden.
Of er is iemand met een betere oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan