Spoed: Is dit een goede kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat álle losse geluidskaarten prima in orde zijn, zo ook deze. Ik vermoed dat je pas op het niveau van muziek maken / componeren, je echt zorgen moet gaan maken over types en prijzen.
Ik denk dat voor het gamen álle externe geluidskaarten van >€35 voldoen.
Btw: je hebt gezien dat het een pci-e kaart is? Volgens mij heeft je mobo 1 pci-e aansluiting (even los van de video) en dat slot is nog wel vrij?

Wat je "spoed" betreft: je had ook vorige week of gisteren je vraag kunnen stellen of simpelweg morgen of volgende week de kaart bestellen.... toch?

Ik denk dat álle losse geluidskaarten prima in orde zijn, zo ook deze. Ik vermoed dat je pas op het niveau van muziek maken / componeren, je echt zorgen moet gaan maken over types en prijzen.
Ik denk dat voor het gamen álle externe geluidskaarten van >€35 voldoen.
Btw: je hebt gezien dat het een pci-e kaart is? Volgens mij heeft je mobo 1 pci-e aansluiting (even los van de video) en dat slot is nog wel vrij?

Wat je "spoed" betreft: je had ook vorige week of gisteren je vraag kunnen stellen of simpelweg morgen of volgende week de kaart bestellen.... toch?

ok bedankt, die spoed is niet meer nodig, ik heb de bestelling bij de pc winkel geplaatst. en deze rekenen totaal prijs een kleine 80 euro duurder voor installatie kosten + verzend kosten..
(ik moet het wel daar laten doen vanwege mijn garantie over de rest van de pc)
maar denk niet dat het door gaat
ik heb namelijk ook een HDD (1 TB)
+ 4 GB RAM gekocht
+ die sound card

totaal prijs Alternate: €274,-
totaal prijs PC winkel €343,-

dit vind ik wel een beetje extreem veel worden..
dus het is nog maar de vraag of ik het doe...

hoezo zijn externe kaarten beter dan? (van een lagere prijs)
ik had dit nooit verwacht.

pasja, kun je mij een goede geluidskaart (link) geven die rond de 80 - 90 euro is...

en dan zonder PCI graag,
van Alternate.

Bedoel je nu dat je een pci-e link wil hebben of juist géén pci-e?

geen, vanwege mijn nogal grote xfx 8800 GTS

ik gebruik voor muziek en games

Je moederbord heeft toch een vrije aansluiting (pci-e x1) of heb je daar iets anders inzitten? Die 8800 zit namelijk niet in de pci-e x1 maar in de 16.

volgens mij niet, ik heb er 1 grote videokaart in zitten,
foto's komen zo

Volgens mij lijkt deze er erg veel op?

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 41
klopt, die grote gele PCI is bezet, en die kaart bezet de bovenste witte ook.. in de onderste witte zit mijn netwerk kaart

Waar het om draait bij de door jou gewenste geluidskaart is de kleine gele. Als die nog vrij is, dan kun je deze kaart kopen.

ooo, ik die hele kleine erboven nog???

hier foto's

DSC00511.jpg

DSC00512.jpg

DSC00513.jpg

DSC00514.jpg

DSC00515.jpg

Dus het kan nog wel?

Zie de bijlage. Daar gaat het kaartje dat ik linkte om 09.31 uur prima in passen.

Alleen............... je mag best een keertje een uurtje besteden aan de airflow in je kast. Wat zit een aantal draden rommelig.................... Daar valt winst te behalen.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
haha ik heb het vaker gehoord, maar ik weet niet goed waar ik al die kabels heen moet leiden, ze zijn niet zo lang :confused:

kun je die dikke kabels van de voeding ook achter het moederbord hangen? als hij naar bijvoorbeeld de DVD speler gaat?

en.. ik heb nu een 2.1 set. gewoon aangesloten via de groene geluidspoort in mobo.
krijg ik ook een mooier geluid door die nieuwe geluidchip..

dit is mijn set boxen
http://www.alternate.nl/html/product/Geluid_-_Speakers/Logitech/X-230/-1037211/?baseId=30919

Laatst bewerkt:
Tja, vergelijk de draden maar met de aerodynamische eigenschappen van een auto v.w.b. het brandstofverbruik. Hoe meer "uitsteeksels" de auto heeft, hoe hoger het verbruik.

De overal en nergens hangende draden in de pc "verstoren" een ongehinderde airflow in je kast. Hoe strakker de draden langs randen lopen, hoe gemakkelijker de airflow in de kast.

Laatst bewerkt:
kun je die dikke kabels van de voeding ook achter het moederbord hangen? als hij naar bijvoorbeeld de DVD speler gaat?

en.. ik heb nu een 2.1 set. gewoon aangesloten via de groene geluidspoort in mobo.
krijg ik ook een mooier geluid door die nieuwe geluidchip..

dit is mijn set boxen
http://www.alternate.nl/html/product.../?baseId=30919

Ik weet niet of dat qua lengte en overige aandachtspunten zomaar kan.
Wat de kaart betreft. Ik zou in geen 88 jaar 88 euro uit willen geven voor een geluidskaart.
Mijn Creative Audigy-1 kaartje van een tientje of 3 geeft prima geluid.

Daaromtrent kan ik je geen advies geven -> of jij het verschil gaat horen. Ik mag het aannemen, maar ik kan er eerlijk gezegd feitelijk geen zinnig woord over zeggen. Daarvoor zal je bij mensen moeten zijn die écht verstand hebben van geluidskaarten.

ik verwacht er dan wel wat beter geluid als een iets goedkopere uit.. lijkt mij,

kunnen de kabels achter het moederbord worden gehangen? of kan dit niet i.v.m hitte of brandgevaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan