Spoiler

Status
Niet open voor verdere reacties.

CMontes

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Hey hallo, ik ben bezig om voor mijn moeder een startpagina te maken met recepten..
Om het makkelijk te houden en de pagina niet vol te trappen zat ik te denken aan een Spoiler

Ik weet wat de code voor een spoiler is, maar ik weet niet hoe je in elkaar krijgt.. Hier even een voorbeeld over hoe het eruit moet zien:

Je hebt een recept, Pasta bijvoorbeeld, en als je erop klikt zie je Bereiding en Ingredienten..

Nou kon het geloof ik via
dan de tekst erin en dan afsluiten met
maar via DreamWeaver doet ie dat dus niet.. dan blijf je de code zien..
Net zoals hier dus.. Weet iemand wat ik fout doe?

Bij voorbaat dank

(ps staat er misschien een beetje chaotisch maar je mag altijd vragen stellen;))

Spoiler is geen standaard HTML tag, maar een tag die meestel in forum-code geïntregeerd is. Je zal zelf dus iets moeten bouwen / lenen / stelen om de spoiler code op jouw webpagina werken te maken

Cotje

Oh zit ik dus in een verkeerd forum? Zoja welke moet ik dan bezoeken?
Bij voorbaat dank;)..

Nee, je zit niet in een verkeerd forum.

Wat ik probeerde te zeggen is dat een SPOILER tag niet in dreamweaver voorkomt. Deze zal je dus zelf moeten programmeren.

En dat is iets wat in de meeste forum-programma's mee geprogrammeerd is

Laatst bewerkt:
Nee, je zit niet in een verkeerd forum.

Wat ik probeerde te zeggen is dat een SPOILER tag niet in dreamweaver voorkomt. Deze zal je dus zelf moeten programmeren

Ohh op die manier.. Ja als ik dat wist:p Dan had ik het hier niet hoeven vragen:confused:. Maar ik blijf Googlen, als iemand het ondertussen weet vermeld het aub.. Anders doe ik het (indien ik het gevonden heb)..

<div style="margin:20px; margin-top:5px">
<div class="smallfont" style="margin-bottom:2px"><b>Spoiler</b> for <i>{option}</i>: <input type="button" value="Show" style="width:45px;font-size:10px;margin:0px;padding:0px;" onClick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = 'Hide'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'Show'; }">
</div>
<div class="alt2" style="margin: 0px; padding: 6px; border: 1px inset;">
<div style="display: none;">
{param}
</div>
</div>
</div>

Dit is de code:
Bron: http://www.theadminzone.com/forums/showthread.php?t=24586

Ik heb het zelf gevonden;) Je moet in de tekst ook zelf wat aanpassen, maar grotendeels is dit zelf gedaan.. In ieder geval bedankt voor de hulp, en hopelijk help ik iemand anders ook mee;).. Groetjes..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan