spoken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij probeert een e-mail te verzenden aan het adres Mxjansen@inzdan en hij krijgt het steevast terug met de mededeling als dat mmxjansen@inzik niet zou bestaan hetgeen natuurlijk klopt. Want zoals jullie zien verschilt het terugontvangen adres 2 wezenlijk van het ingetypte adres 1 (het gaat hier om een voorbeeld dus uit privacy overwegingen heb ik de e-mailadressen ietwat gewijzigd). Hij heeft een virusscanner (NAV2003) en een firewall (ZoneAlarm). NAV is tot deze week bijgewerkt (incl scannen) en ZoneAlarm laat geen onbekende programma's met rechten zien. Berichtregels geven ook geen mogelijkheid dat berichten op deze manier gewijzigd worden. Wat kan er aan de hand zijn?

(P II, 128mb, IE en OE 6)

Dank voor het meedenken,

sgrav000

Misschien staat er op het domein inzdan staat hij al zijn email moet forwarden naar inzik , maar als dat dus niet bestaat kan het zijn dat je een foutmelding retour krijgt.

Dit is echt een probleem met de mailserver.
Probeer anders even contact op te nemen met postmaster@inzik en postmaster@inzdan

oplossing

De man is oud en behulpzaam. Het enige waar het hem om ging was de 'mx' (voorletters van mijnheer Jansen) die steevast veranderde in de 'mmx'. Hij brubbelde er nog wat achteraan hetgeen dan erbij gevoegd alsof het leek op een e-mailadres: dus b.v. 'ik..dan' werd met typfouten als 'inzdan' bijgevoegd maar niet bedoeld als onderdeel van een e-mailadres. Idem dito 'inzik'. Doordat in beide gevallen een blauw e-mailadres werd voorgschoteld, werd ik op het verkeerde been gezet. Hij schreef alleen: mxjansen@ en mmxjansen@. De verdubbeling van de m is niet opgelost door die verdubbeling te begrijpen maar door om andere redenen W98 er opnieuw op te zetten.

Dank voor het meedenken

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan