spontaan afsluiten tijdens virusscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

miara

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
goedemorgen,

Ik heb een probleem tijdens het scannen met een virusscan of sywarescan. Het maakt niet uit met welke, ik heb er een paar geprobeerd. Tijdens het scannen wordt de pc spontaan afgesloten en start weer op. Ik krijg dan verschillende foutmeldingen. De ene keer bijv."Een apparaatstuurprogramma dat is geïnstalleerd op uw computer heeft het probleem veroorzaakt, maar de precieze oorzaak kan niet worden bepaald", en soms de boodschap dat Liveupdate van Norton 2004 (mijn vaste virusscanner) updates moet binnenhalen. Maar bij controle is dat steeds keurig gebeurd en de stuurprogramma's lijken in orde als ik dat zo bekijk in Systeem>apparaatstuurprogramma's.
Wie kan mij helpen?
Maria

kwaadaardige spyware

dank voor het meedenken. Toch heb ik nog een vraag: Als het zo is, dat mijn pc met spyware besmet is, waarom wordt dat niet op de gebruikelijke manier gedetecteerd, zodat ik het kan verwijderen? Ik gebruik AdAware, heb het ook geprobeerd met Spybot. Steeds sluit de pc halverwege af. Ook hetzelfde probleem bij Stinger en Antivir en bij de online scan van Housecall.
Hoe spoor ik dan de boosdoener op?

groeten,
Maria

Ze vinden gewoon niet alles. Vandaar hijackthislogs, die door experts bekeken worden. Ik neem aan dat je er al over gelezen hebt. Houdsecall zoekt volgens mij niet naar spyware. Van stinger en antivir denk ik hetzelfde maar die ken ik niet.
Er is trouwens veel uitleg over spyware op helpmij of op www.aso.nl

Laatst bewerkt:
probleem opgelost afsluiten pc

Goedemorgen,

dankjewel voor het meedenken. Uiteindelijk heb ik het probleem alleen maar kunnen oplossen door toch maar systeemherstel te gebruiken. het rare was, dat er helmaal geen spyware en/of virussen bleken te zijn Wel gaf het register bij scanen met een regstryscanner nogal wat fouten te zien. Maar zelfs na reparatie daarvan, viel de pc tijdens gebruik van AdAware, Norton e.d. nog steeds uit. Ik vind het jammer, dat ik toch niet in staat ben, om de echte oorzaak op te sporen. Dus toen maar besloten tot systeemherstel en alles weer bijgewerkt.

groeten,
Maria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan