spontaan beperkt internet op vista pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
sinds vanmiddag heb ik spontaan beperkte toegang tot websites.. ze laden niet meer ( beeld blijft blanco, zowel op internet explorer als op de opera browser ). Ook kan imvu messenger ( 3d chat applicatie ) geen contact maken met de server. Het volgende heb ik al geprobeerd te doen ( zonder resultaat ):

- router en modem gereset
- pc gescant op virussen met nod32 ( niks gevonden )
- gescant op spyware met a-squared ( spybot kon ook al niet meer updaten, maar gelukkig ook geen spyware aangetroffen )
- ccleaner

het stomste is dat een wat oudere pc ( ook aangesloten op hetzelfde netwerk, met windows XP pro ) gewoon WEL al die sites zonder problemen weergeeft, dus het probleem zit denk ik dan op mn eigen pc.. maar kan er niet wegwijs uit worden :confused:

info over mijn pc:
Windows vista premium SP1
2.80 Ghz DualCore
2gb RAM
nod32 antivirus
windows firewall
internet explorer / opera browser


hoop dat iemand me hiermee kan helpen :)
 
Heb je geprobeerd om even rechtstreeks bedraad verbinding te maken met je modem en je router er even tussenuit te laten?
Kijk dan eens of je verbinding een stuk beter is of nog steeds niet...
Ik heb nou net hetzelfde probleem, probeerde datgeen hierboven gelijk nadat ik alles met een harde reset terug ingesteld heb en het ging meteen goed.
Daarna de router rechtstreeks aangesloten op me pc. Ingelogd en ingesteld wat er ingesteld moest worden.
Daarna de modem uitgeschakeld.
De router uitgeschakeld.
De kabels eruit gehaald.
De modem ingeschakeld en gewacht tot deze weer online stond.
De kabel tussen de modem en router geplaatst.
De router aangezet.
verbinding gemaakt en prima in orde.
 
Laatst bewerkt:
ik heb het eerste wat je zei idd geprobeert ( aangezien ik nu de enigste ben hier op internet ), echter nog steeds hetzelfde euvel.. :confused:

zal de rest van je lijstje eens in praktijk nemen, kijken of het dan lukt :)
bedankt voor de snelle reactie, ondanks dit onchristelijke tijdstip :p
 
ik heb het eerste wat je zei idd geprobeert ( aangezien ik nu de enigste ben hier op internet ), echter nog steeds hetzelfde euvel.. :confused:

zal de rest van je lijstje eens in praktijk nemen, kijken of het dan lukt :)
bedankt voor de snelle reactie, ondanks dit onchristelijke tijdstip :p

Haha, dat is het zeker. Maar goed. Ben net thuis van een computerklus ver van huis en ben morgen thank god even vrij, dus heb de tijd voor meer werk haha.
Als het probleem er nog steeds is, ben van de partij eventueel op mijn msnadres.
Geef me die van u en ik kan je even wat sneller helpen. De oplossing plaatsen we dan hier op het forum alsnog.
 
heb het lijstje afgewerkt, maar nog steeds geen resultaat.

ik stuur je wel via pm mn msn adres, mocht het opgelost zijn, dan plaats ik het uiteraard hier :D
 
zat nog hieraan te denken dat ik gisteren als " nood " omgeswitcht ben van virusscanner.. nod32 was verlopen.. dus die heb ik er afgegooit, en avast geinstalleerd zodat ik iets van beveiling heb.. ook na de installatie had ik volledig internet, halve dag later kreeg ik dus dit probleem.. zal het hiermee iets te maken hebben gehad ? ( inmiddels heb ik nod32 weer volledig terug, en is avast eraf )
 
zat nog hieraan te denken dat ik gisteren als " nood " omgeswitcht ben van virusscanner.. nod32 was verlopen.. dus die heb ik er afgegooit, en avast geinstalleerd zodat ik iets van beveiling heb.. ook na de installatie had ik volledig internet, halve dag later kreeg ik dus dit probleem.. zal het hiermee iets te maken hebben gehad ? ( inmiddels heb ik nod32 weer volledig terug, en is avast eraf )

Inderdaad. Ik zat nu even terug te kijken naar je vraag en zag dat het probleem niet op een andere computer aanwezig is op hetzelfde netwerk. Dan moet het gewoon op de pc zelf zitten. Het zou kunnen dat avg de verbinding vertraagt omdat AVG alles scant wat nog geopend moet worden en dat vertraagt enorm. Daarnaast zit AVG ook vol met bugs als je kijkt op het forum van AVG. Eset NOD32 is toch een hele goede als je het mij vraagt, die installeer ik zelf altijd bij mensen thuis. Avast is ook een goede virusscanner.

Heb trouwens nog geen PM gehad haha
 
Laatst bewerkt:
hmm heb geen avg hoor, nooit gehad ook :p

had nog een licentie voor avast voor mn oudere pc, dus vandaar dat ik hem hier op deze pc had gezet :)

pm heb ik zo'n klein kwartiertje geleden verstuurd.. kan zijn dat het even duurt
 
hmm heb geen avg hoor, nooit gehad ook :p

had nog een licentie voor avast voor mn oudere pc, dus vandaar dat ik hem hier op deze pc had gezet :)

pm heb ik zo'n klein kwartiertje geleden verstuurd.. kan zijn dat het even duurt

Haha, het is al laat he...tjah.
Pfff...net internet probleem die hier al veelbesproken is en nooit opgelost is, opgelost lol:p
2 routers waarvan 1 modem/router.
En geen internet.
Zoek het maar uit haha.
Wel gelukt, was eigenlijk niet zo heel moeilijk als ik dacht.
Ik zit echt even te denken wat het kan zijn.

even kort.
Alleen de virusscanner heb je veranderd en toen kreeg je dat probleem?
Andere computer heeft geen last van internet vertraging.
Ik zag het staan en begon gelijk te roepen terwijl ik het helemaal niet goed gelezen had, sorry daarvoor.
Gelukkig dat je nog online bent en dat je eigenlijk toch wel nog zo oplettend bent om dit tijdstip.
Ik zou gewoon dit zeggen...het is de virusscanner.
Maar maakt die virusscanner die jij gebruikt niet gebruik van een firewall?
Want 2 firewalls kan gaan tegenwerken met elkaar.
Je moet er altijd voor zorgen dat je de firewall die je niet gebruikt uitschakeld, permanent, dus ook na opstarten van de pc moet ie uitgeschakeld zijn.
Je kan het simpel gewoon testen door de firewalls uit te zetten en dan even te internetten.
Is ie dan wel sneller. Dan kunnen we de rest uitsluiten.
Zet dan eens alleen windows firewall aan. Is ie dan gewoon nog steeds normaal?
Zet dan eens windows firewall uit en dan de virusscanner aan. Krijg je dan waarschijnlijk dus die lag op je internet.
Dan moet er toch wat ingesteld worden in die virusscanner waardoor ie dat niet doet.
En dan gaan we weer verder haha...
 
Laatst bewerkt:
nu gaat het intressant worden.. heb nu een laptop erbij van mn ouders ( draadloos, met xp en ook nod32 )

ook die geeft maar beperkte sites door nu..
 
Laatst bewerkt:
vannacht de pc maar uitgezet, werd beetje laat.. toen ik hem vanmiddag weer opstartte kon ik weer naar alle sites surfen.. geen idee wat er is gebeurt maar ik laat het nu lekker zo wat het is.

vraag is mij betreft opgelost.. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan