Spontaan Herstarten Na Trojan Horse?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik had zojuist een Trajan Horse (vraag mij niet welke).
Mijn AVG scanprogje dedecteerde die Trojan Horse en ik klikte op HEAL.
Ik dacht dat alles nu goed was maar als ik de pc opstart, begint zij na 10 seconden uit haar zelf weer te herstarten. etc.
Nu wil ik in de veilige modus starten. Ik druk tijdens starten op F8 en zie dan: BOOT MENU - SELECT A BOOT FIRST DEVICE - welke van de volgende drie neem ik? : REMOVABLE - HARD DISK - CD-ROM

reactie

oke, heb ik gedaan maar dan zie ik staan: SELECT A BOOT FIRST DEVICE - CH 2 M. ST3320820A5 en BOOTABLE ADD-IN CARDS (welke van de twee kies ik?)

Laatst bewerkt:
ben je in je bios aan het werk ?
Dit is niet de veilige modes zo te lezen.

maar de harddisk is ch2m.......

hey all,

ik heb hetzelfde probleem
mijn pc blijft herstarten en als ik in bootmenu via f8 ga, krijg ik het volgende:
- removable; floppy disks
- hard disk - sata 4:maxtor stm3320820AS
- cdrom; 1st master: optiarc dvd rw ad-5170A

als ik die sata 4 kies, dan laadt ie nog wel he4t ms windows xp scherm, maar
gaat dan weer herstarten.

weet iemand hoe ik pc in veilige modus kan opstarten, zodat ik wellicht een
herstelpunt kan doen of iig wat bestanden kan redden?

Trojan Horse

Mij is hetzelfde overkomen. Toen ik vandaag mijn computer opstartte kreeg ik een melding van AVG dat er een Trojan Horse gevonden was in user32.dll. Ik klikte op 'heal' en hierna bleef de computer maar opnieuw opstarten. Als ik tijdens het opstarten F8 intoets gebeurt er niks, is er toevallig ook iets te fixen in de BIOS? Zoja, wat kan ik hierin veranderen?

Ik heb vandaag precies hetzelfde gehad, Trojan Horse> toen op heal gedrukt en nu blijft de pc opstarten. Veilige modus werkt niet dus ik zit nu in herstelconsole.

Ik weet alleen niet wat ik in moet toetsen bij herstelconsole, kan chkdskc:\ kwaad?

chkdskc kan geen kwaad maar lost het probleem niet op.
Instructie: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813

Je kunt m.b.v. de herstelconsole Windows weer op de rails krijgen.

Als je nog vragen hebt kun je ze gewoon hier stellen :).

ik heb de link gevolgd en
copy d:\i386\user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll ingevoerd. Herstelconsole zegt nu dat het systeem het opgegeven bestand neit kan vinden... wat nu?

user32.dll is verwijdert, op een ander forum is een herstelprocedure opgestart die toch erg moeilijk is maar wel werkt.

Flip

:thumb::thumb::thumb:

Je kan een user32.dll pakken van een andere PC die de zelfde besturing heeft bv XP/SP3 en plaats deze op een opstartbaar floppy en start daarmee de computer op.
Dan zou het commando zo ongeveer eruit zien A:\copy user32.dll c:\windows\system32\user32.dll

Flip

kan dat niet gewoon hier? In het forum?

Ik ga nu slapen, kijk morgen of het er op staat! Alvast bedankt voor je hulp!

Deze zijn allemaal voor XP ??

Ik zie mijn uploads niet staan.

Flip

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan