Spontaan opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yann

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Berichten
8
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste vraag in dit forum. Ongeveer eens in de drie dagen start mijn computer spontaan op. Windows vraagt mij dan een foutenrapport te verzenden. Volgens Microsoft wordt het probleem veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma. Ik heb de laatste tijd echter geen nieuwe hardware of software geïnstalleerd. Het ligt ook niet aan de updates van mijn antivirusprogramma. Op aanraden van de fabrikant heb ik dat programma uitgeschakeld, maar daarmee is het probleem niet opgelost. Wie helpt mij uit de brand?

Groeten, Yann
 
Welkom op Helpmij.:)

Stel het volgende eens in:
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=84207
Als je een blauw scherm met foutmelding krijgt, graag de exacte melding hier plaatsen.
 
Hoe is het mogelijk! Nog geen minuut na mijn reactie viel mijn computer weer uit. Er verscheen een blauw scherm met een grote hoeveelheid tekst. Kort gezegd komt het erop neer dat ik nieuwe hardware en software moet uitschakelen of verwijderen (die ik dus niet heb geïnstalleerd) en dat de fysieke geheugendump is voltooid (wat dat ook moge zijn). Wat betreft die nieuwe hardware en software staat er ook nog dat BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën moeten worden uitgeschakeld.

Wat betreft codes: bovenin verschijnt de melding IRQL_NOT_LESS_0R_EQUAL. Verderop staat technische informatie: ***STOP: 0X0000000A (0XFEFBEFD8, 0X00000002, 0X0000000, 0X804F8AFC). Is dat de code die jij bedoelt, Crash?

Yann
 
Nee, er werd geen bestand genoemd. Wat kan ik het beste doen?

Yann
 
Nog even een correctie. Voordat het probleem ontstond, had ik wel nieuwe software geïnstalleerd. Via Systeemherstel heb ik die toen weer verwijderd. Of kunnen er nog sporen van de software zijn achtergebleven? In het Configuratiescherm (onder software) kon ik het programma in ieder geval niet terugvinden. De exacte benaming ben ik overigens vergeten. Het was een programma waarmee je filmpjes kunt bekijken (Quick Media of zoiets). Als ik naar www.quick-media.com ga en ik klik vervolgens op English, blokkeert Internet Explorer de website wegens het onveilig uitvoeren van een Active-X-besturingselement. Zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?

Yann
 
Het probleem is helaas nog steeds niet opgelost. Ik heb Spybot geïnstalleerd. Dat programma heeft wel wat ongerechtigheden verwijderd, maar na twee of drie dagen ging het toch weer mis. Ik heb gehoord dat de oorzaak een beschadigd geheugen of stof in de computerkast kan zijn. Iemand heeft ook gezegd dat je gewoon je harde schijf moet formatteren en vervolgens alles opnieuw moet installeren. Wat is wijsheid?

Yann
 
Het geheugen kun je laten testen met Memtest86:
http://www.memtest86.com/

Wat betreft het stof in je pc kast, dat kan een temperatuurs probleem veroorzaken, zodat de pc zich uitschakeld/herstart.
 
Ik kom nog even terug op mijn vraag van enige tijd geleden. Het probleem is niet helemaal opgelost, ook al deed het zich op een gegeven moment wel minder vaak voor. Nu heb ik er geen last meer van, want ik heb een nieuwe computer gekocht. Wel een prijzige oplossing, maar ik was toch al een tijdje van plan een ander apparaat aan te schaffen.

Groeten,

Yann
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan