spontaan stoppen en starten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

il_pireto

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Sinds kort stopt en start mijn pc (AMD Duron-128MB ram Windows98) spontaan. Heb steeds Antivirus scanner gebruikt en geupdate. PC blijft nu nog maar enkele minuten draaien om vervolgens spontaan te stoppen en enkele minuten later weer te starten.
Wie weet waar dit aan kan liggen; heeft formateren ( als dat mogelijk is) en opnieuw installeren enig effect???????????

Draait de koelings fan van de videokaart en processor nog wel?
Koelblok van de processor niet vol met stof?

Alles reageert nog als ie opstart en dan krijg ik ook gewoon mijn bureaublad etc.

Hallo

Lijkt mij ook een koelingsprobleem , en .....

Stel nogmaals de vraag .

Zijn er geen obstructies , stof , aanwezig in de voorziene ventilatieopeningen en ventilatoren ????.

Draaien alle voorziene ventilatoren soepel ???

C.p.u. , voeding , casefan en videokaart????

Gokje ... c.p.u. temp. veel te hoog ....

Indien de betrokken a.m.d. c.p.u. heeft gewerkt op +/- 95°C "quote...PC blijft nu nog maar enkele minuten draaien om vervolgens spontaan te stoppen en enkele minuten later weer te starten. "

Dan dien je zekerlijk de "thermal pad" tussen c.p.u. en koelvlak te vervangen , alsook de thermisch geleidende pasta daar deze zekerlijk gesmolten , verdampt zal zijn....

Peter

Alle ventilatoren zijn schoon; temp is volgens BIOS normaal 35/37 graden;Voordat pc weer spontaan opstart hoor je een hele zachte pieptoon, die in kracht afneemt tot deze niet meer hoorbaar is en daarna start pc automatisch op.

Hallo

Van waar komt die pieptoon ????

Luidsprekers of een onboard "piepertje" ??

Laat de betrokken p.c. eens enige tijd draaien d.m.v. een d.o.s. bootdisk , en kijk dan eens of deze p.c. nog steeds instabiel draait.

De bedoeling is , om op een gemakkelijk wijze eventueele softwarekonflikten uit te kunnen schakelen , of om te zien of het inderdaad de hardware is , die met uw voeten speelt....

Is er recent iets aan de betrokken configuratie verandert ???

P.s. : alle ventilatoren zijn schoon vermeld je , maar draaien die ook wel effektief???

Want , op een werkende ventilator zit er wel een ietsje van stof en dergelijke op hoor.

Peter

spontaan stoppen opgelost

Het spontaan stoppen werd veroorzaakt door een voeding die te pas en te onpas stopte met functioneren om na enkele minuten weer te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan