spontaan uitgaan of vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

evhaarst

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
Ik heb een Dell laptop, inmiddels ruim 3 jaar oud, met een pentium3. Al sinds ruim een jaar loopt hij zomaar vast na een willekeurige toetsaanslag. Vaak is de muis nog even te bewegen, maar zonder functie en alle schermen zijn bevroren. Het laatste halfjaar is het nog veel erger geworden: naast vastlopen, gaat hij soms ineens uit, meestal na een toetsaanslag, alsof ik op reboot heb gedrukt, maar ook zelfs spontaan (je kijkt de andere kant op en "piewww... uit is ie!).
Vorig jaar als eens geformatteerd, heeft niets veranderd. Norton virusscan heeft niets gevonden. De BIOS recent ge-update, ook geen effect. Wel is sinds een klein jaar (maar toen waren er al problemen) de batterij op, maar hij zit dus continu aan externe voeding (moet het toch ook goed doen dunkt mij).
Ik krijg de neiging hem maar in de prullenbak te gooien en een nieuwe te kopen.... Maar ik snap niet wat het probleem nu is. Heeft iemand een suggestie voor een oplossing?

Mischien wordt je laptop te warm.
Heb je hem van binnen al eens schoon gemaakt?
Met name de lucht openingen en de fan('s) ff vrij van stof maken.

er zat nauwelijks stof in, en het maakt geen verschil. Overigens gaat de fan nog altijd na een ongeveer een half uur harder blazen gedurende enkele minuten. Ik neem aan dat dat door de temperatuur gestuurd wordt, en dat lijkt dus in orde.
Dus ik wacht op andere suggesties (en ga maar vast zoeken naar een nieuwe laptop).

het wordt niks blijkbaar. Ik sluit deze vraag maar onopgelost af.

Ik heb nog eens een externe virusscan van Symantec Norton laten draaien (draait standaard al op mijn laptop). Tot mijn grote verbazing werden 5 virussen gevonden. 4 stonden al in quaranaine van ZoneAlarm (raar dat de scan ze dan toch vindt), en 1 was onontdekt. Ik heb die verwijderd, hoop dat dit helpt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan