Spontaan uitvallen laptop, vervangen accu óf softwareupdate???

Status
Niet open voor verdere reacties.

muldertje2

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2011
Hallo,

Mijn laptop, een HP Pavillion dv6-2130ed, valt sinds een aantal maanden spontaan uit. Het besturingssysteem is windows 7, met een intel I3 processor.

Kort voordat dit probleem ontstond gaf de laptop een aantal keren aan dat de accu mogelijk niet goed was, en de laptop plotseling kon uitschakelen. Dit uitschakelen gebeurt nu regelmatig (wanneer de laptop niet is aangesloten op de netstroom). Nadat de laptop is uitgevallen ben ik opeens ook op alle websites uitgelogd.

Moet ik nu echt de accu vervangen?? Of is het een foutje in de software die ik middels een update kan verhelpen??

Je probleem kan veroorzaakt worden door twee problemen.
1.De batterij laad niet (goed) meer op , en moet dan vervangen worden.
2. Er kan ook iets mis zijn met de batterijlader. Gebruik je de originele batterijlader die bij de laptop geleverd was?

Ja, alles is nog volledig origineel. Laptop is nu ongeveer 1,5 a 2 jaar oud... Dus waarschijnlijk ligt het probleem dus wel bij de accu, en niet bij een software-update?

maar dan moet ie het gewoon blijven doen op netspanning, zelfs zonder (=eruit) accu, krijg je iets te zien , een BSOD oid ?

Mocht het zijn dat hij ook uitvalt als je m op netstroom heb staan, dan zou het ook met het oververhitten van de Processor te maken kunnen hebben. Is een veelvoorkomend probleem bij laptops. Gebruik je m vaak in bed of op een stoffen ondergrond?
Zo ja dan is het raadzaam om de bodemplaat er een keertje af te schroeven en alle ventilators en openingen te reinigen van stof. Busje compressed air doet al wonderen.

ik heb een nieuwe accu gekocht. ik hoop dat het probleem is opgelost. Iedereen iig bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan