Spontaan wijziging in Date Modified propertie

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoenixcmb

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Goedendag,

Ik hoop dat iemand mij bij dit probleem zou kunnen helpen.

Het probleem. Ik maak sinds een paar maanden gebruik van Windows 7 64 bit en Windows Live voor de email. Hiervoor gebruikte ik Windows XP en Outlook. Elke mail die ik ontvang of verstuur sla ik op als een EML-bestand.
Om de een of andere reden krijgen een aantal opgeslagen EML-bestanden een nieuwe datum in de Date Modified propertie zonder dat het bestand is geopend op Windows Live is gestart. Deze ochtend heb ik de PC gestart, in windows verkenner gezocht naar al mijn opgeslagen EML-bestanden (totaal van +8K) en 45 stuks hiervan hebben de datum van vandaag gekregen. Nogmaals zonder dat Windows mail is gestart of het bestand is geopend.

Kan iemand mij verklaren waarom de propertie een nieuwe datum zou hebben gekregen.

Voor een voorbeeld wil ik verwijzen naar de volgende link:

http://www.inadco.nl/screendump.png

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Anti-virus kan bijv. gescand hebben etc. Is nogal koffiedik kijken wat de oorzaak is van wijziging wijzigingsdatum.

Als ik je goed begrijp is het handiger voor je om te kijken naar de Aanmaakdatum ipv. de wijzigingsdatum. Die geeft aan wanneer je het .EML bestand gemaakt hebt (dus wanneer je een mail als .EML bestand hebt/had opgeslagen).
Zorg er dus voor dat je die kolom Aanmaakdatum ook ziet in Verkenner in de map(pen) die .EML bestanden bevatten.

Tijs.

Beste dnties, Hartelijk dank voor het meedenken. Date Modified is een propertie die ik vaak gebruik om snel laatst geopende bestanden boven in windows explorer te hebben staan zodat ik met die files verder kan gaan waar ik gebleven was met mijn werkzaamheden. Ook gebruik ik deze functie wanneer er veel correspondentie wordt gehouden met een persoon over de mail zodat de laatste gezonden/ontvangen mail altijd boven aan staat in explorer. Doordat er nu zo veel files automatisch een andere datum krijgen, ook al zijn de files niet geopend maakt dat de functie waarop ik de Datum Modified gebruik een beetje onhandig wordt. Ik zlef denkniet dat het door een antivirus zal komen. want waarom zou de antivirus maar een paar bestanden scannen?

Ik heb zojuist iets anders raars opgemerkt. Vanmorgen had ik een mail opgeslagen. Nu ga ik zojuist in windows verkenner weer op zoek naar al mijn opgeslagen EML bestanden en daarbij kreeg alleen de opgeslagen mail van deze morgen de tijdcode mee van het moment dat ik de zoekopdracht invoerde.

Als je die .EML bestanden verwerkt, waarom doe je dat niet vanuit Outlook, bijv. in een submap "Nog te verwerken" en dan (bijv.) de status op Voltooid zetten of een Categorie kiezen die de status aangeeft?
Via Verkenner werken met individuele EML bestanden is (m.i.) een erg omslachtige manier, ook omdat de .EML bestanden alleen het onderwerp van de mail in de naamgeving hebben (dus niet de datum/tijd van binnenkomst, afzender, ...)

Het ZOU kunnen dat Windows Search / Search indexing zit te rommelen aan de wijzigingsdatum. En omdat het indexeren ook plaatsvindt op momenten dat de computer niets te doen heeft zou dit die onverklaarde wijzigingsdatums kunnen opleveren (ALS Windows Search er iets mee te maken heeft, dat weet ik echt niet zeker).
Wat je kunt proberen is .EML bestanden uit te sluiten van indexering. Start -> Zoeken en uitvoeren -> indexeringsopties
Klik op knop Geavanceerd
Kies tabblad Bestandstypen
Vink eml bestandstype uit

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan