Spontane hddisk crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yannich

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hallo, bij deze dus een of andere crash met mn harddisk.

Zet s'ochtends de computer aan en er verschijnt een blauw scherm waarop staat dat er iets mis is, maar heb verder geen tijd om dat op dat moment op te lossen, dus zet de pc weer uit.
Later op de dag zet ik hm weer aan waarna er eerst een zwart scherm verschijnt en met de tekst "Disk boot failure. enter system disk and press enter" (oid).
Dus ik deed in eerste instantie mn win xp recovery cd erin, maar daarvan zei die dat het geen systeemdisk was en ik dus een andere disk er in moest doen.
Vervolgens een XP home edition (deze stond er namelijk op geinstalleerd) erin gedaan. Hij begint het normale inladen van allerlei bestanden en ik kom bij het scherm waar je kan kiezen of je kan installeren of repareren. Ik kies eerst repareren en kom in wat lijkt gewoon DOS. Vervolgens start ik de pc opnieuw op en kies dit keer voor installeren, kom bij het scherm waarbij je kiest voor de partitie en of je daar wil installeren of verwijderen enz. Geen van de opties kan ik uitvoeren!! (Bij 'c' zegt ie dat ie geen toegang heeft tot de partitie, bij 'd' (verwijderen) komt er weer een blauw scherm waarop staat dat er iets mis is en dat ik moet proberen in veilige modus te komen door bij het opstarten op F8 te drukken. Ik probeer dit, maar daar doet ie niks mee.
Vervolgens probeer ik het repareren nogmaals.
bootcfg /scan levert alleen maar op:
hij kan niet controleren omdat er waarschijnlijk een beschadigd bestandssysteem dat de controle door Bootcfg verhinderd.
probeer vervolgens chkdsk levert het volgende op
Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.

Komt op neer dat ik nu geen flauw idee heb wat er nu aan de hand is en wat ik nu dus moet doen!

Graag advies

bvd
Yannick

Hallo en welkom op Helpmij, is je harde schijf zichtbaar in het bios?
Test eventueel de harde schijf met het diagnostisch programma van de fabrikant.

lijk er op dat die schijf de geest gegeven heb.
downloadvan af de pc waar je dit mee schreef een harddisk testool van de fabriekant.
daar na via floppy even de testen allemaal afhandelen en post het resultaat hier.

lijkt er inderdaad op dat mn hddisk inderdaad hartstikke dood is.
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan