spontane ongewenste agenda Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

DrBlah

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2011
Goedendag allen die dit lezen,

Situatieschets
Op het moment loop ik stage als 'wanna-be-ICT-beheerder' bij een bedrijf met een interne Exchange mail.
De directeur had een probleem waarbij Outlook elke keer crashte wanneer deze gegevens ging ophalen bij de Exchange server (dus praktisch in de eerste 10-20 seconden dat Outlook opstart).
Nu heb ik dat probleem opgelost door in Start--> Run het volgende in te voeren:

Outlook.exe /resetfolders

Van wat ik begreep zou dit de hele structuur van het Outlook account opnieuw opbouwen.

Het Probleem
Alles (lijkt) prima te werken, behalve het volgende.
De directeur had 3 agenda's in Outlook:
- 'Calendar': hier kwamen alle nieuwe afspraken voor de directeur zelf in te staan.
- een die overbodig was en nu verwijderd is.
- de bedrijfs-agenda.

Nu is er spontaan, uit het niets, een vierde agenda bij gekomen (met de naam 'Agenda'). Op zich niet zo ernstig, ware het niet dat hier nu alle nieuwe afspraken van de directeur in komen te staan (i.p.v. in 'Calendar').
Hij wil dat alle nieuwe afspraken weer in 'Calendar' terecht komen, gezien deze vol staat met afspraken.
Zelf heeft hij al geprobeerd 'Agenda' te verwijderen, maar dit kon volgens hem niet (de ander agenda's wel; dit heeft hij thuis geprobeerd).
Het account verwijderen en opnieuw toevoegen hielp niet.

Heb zelf al een paar uur op grote vriend Google rond gezocht, maar niks kunnen vinden hierover (of ik faal gewoon in zoeken :P).

Dus mijn volgende vragen:
- Hoe zorg ik ervoor dat alle nieuwe (toekomstige) afspraken weer in 'Calendar' komen.
- Hoe zorg ik ervoor dat 'Agenda' weer verwijderd kan worden.
- Als bovenstaande twee niet kunnen, is er een andere oplossing hiervoor?
- Nieuwsgierigheidsvraag: Hoe komt het dat 'Agenda' spontaan ontstaan is?

Iemand die mij hiermee kan helpen? (degene die de oplossing vindt krijgt een digitaal koekje... :rolleyes:)

P.S.
Sorry voor de muur tekst.

Goed, heb het zelf op weten te lossen:
In de 'Op Categorie' weergave, alles gekopieerd van de oude agenda ('Calendar') en geplakt in de nieuwe ('Agenda').

Voor diegenen die dit probleem ook tegenkomen (of gewoon inhoud van 2 agenda's in 1 combineren), deze post lezen, en niet weten hoe deze weergave naar voren te toveren:

- Ga naar 'Beeld > Rangschikken op' en klik op 'Weergaven tonen in navigatiedeelvenster' (hier komt dan een vinkje voor te staan).
- Aan de linkerkant verschijnen dan een aantal opties met een bolletje ervoor; een ervan is 'Op categorie'. Deze geselecteerd laat de inhoud van de agenda zien in tabelvorm.

Om vervolgens de inhoud over te zetten:
- Klik ergens in de tabel (liefst op een leeg vlak), gebruik Ctrl+A en Ctrl+C om alles to kopiëren
- Selecteer een andere agenda en gebruik Ctrl+V om het gekopieerde er bij te plakken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan