Spontane reboot computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacquel

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Berichten
7
Ik heb een Fujitsu Siemens met de volgende specificaties:
Processor AMD Athlon, 64 x 2 Dual Core, max. 2100 MHz. RAM is 1024 MB. Er draait Vista op.

Als ik mijn ventilatorkacheltje aanzet, gaat de computer na verloop van tijd uit zichzelf rebooten, midden in een bewerking (bv. Word of updaten). De computer is op een andere groep aangesloten dan de kachel, dus van overbelasting is geen sprake. Er zijn verder ook geen energieslurpende apparaten in werking in het hele huis.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
 
Hallo

Ik vermoed dat dit "ventilatorkacheltje" er eentje is met thermostaat.

Indien dit spontane rebooten gebeurt als deze in of uitschakeld , zou ik eerst controleren of de thermostaat niet te veel vonkt (d.m.v. een a.m. radio kun je dit goed horen).

Indien dit echter o.k. blijkt te zijn , is de eerstvolgende verdachte ... de p.c. voeding zelf. (snelste test ---> ruilvoeding proberen)

Of de voorziene ingebouwde ontstoorfaciliteiten zijn defekt , of worden gewoonweg niet gebruikt (p.c. domweg niet aangesloten op een geaard stopkontakt).

Peter
 
Ik heb het idee dat dit "ventilatorkacheltje" een apparaat op zich is en die wel eens dicht in de buurt van de pc kan staan??
 
Probleem lijkt opgelost

Bedankt voor jullie suggesties. Ik heb de systeemkast wat uit de buurt van de kachel gezet en het probleem lijkt opgelost. Dan is deze computer wel een stuk fragieler dan al mijn vorige, want ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad.

(De kachel heeft geen thermostaat, hij gaat net zolang door tot ik hem uitschakel. Stopcontact is geaard, is speciaal aangelegd, op aparte groep, voor de PC. PC-voeding is heel goed mogelijk, ik heb het ding in 1 jaar al twee keer teruggebracht voor diverse mankementen. Ik stop er dan ook geen tijd en energie meer in, en al helemaal geen geld.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan