Spontane reboot xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferraria

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
10
Ik heb sinds kort een nieuw moederbord met processor cooler en geheugen,
En sinds dien reboot mijn pc regelmatig, heb al het geheugen en de voeding vervangen maar niets hielp.
Er zit een MSI KT4V moederbord in met een athlon 2400 + processor en 512 mb ddr ram geheugen.
Ik heb ook al heel het programma JV16 power tools doorgelopen, maar niets helpt. extra hard ware in de pc is een liteon cd brander en een NEC DVD brander, zodra ik deze gebruik komt het bijna altijd tot een spontane reboot

Het vinkje uitgezet zodat ik foutmeldingen krijg te zien
KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR of
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en dan ook de melding dat hij bezig met het starten van een fysieke geheugendump
Alles geprobeerd en niets ging goed, heb mijn oude moederbord er weer in staan met het oude geheugen en wil nu kijken of ik er 2000 op kan zetten maar na de opstart diskettes krijg ik toch weer een error:
0x0000001E(0xC0000006,0xBFFBBBBE,0x000000,0x485AB0cE
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
***Addres BFFBBBBE base at BFFA2000, DataStamp38441c2a-setupdd.sys

En eerder nooit problemen gehad met dit moederbord, heb er nu alleen een dvd brander extra er in zitten.
Ook als ik er de brander uithaal en opnieuw windows erop probeer te installeren geeft hij nog een error melding.
Ook op de andere pc waar windows 2000 opdraait geprobeerd op deze harddisk windows 2000 te installeren maar wederom error melding.
 
oorzaak is dat het een ander bord is en xp stond op het oude bord ingesteld. je zal dus xp opnieuw moeten instaleeren :/
 
Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd maar daarmee was het dus niet opgelost.
ook de harddisk geformateerd. Nu kan ik er zelfs geen 2000 meer opzetten na de 4 opstart/install diskettes krijg ik een stop error
 
ai das vreemd

misschien weet iemand anders de oplossing

zal haast denken dat er wat van je hardwaren defect is
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Ferraria
Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd maar daarmee was het dus niet opgelost.
ook de harddisk geformateerd. Nu kan ik er zelfs geen 2000 meer opzetten na de 4 opstart/install diskettes krijg ik een stop error

Is dat deze? Installeer anders opnieuw met een zo'n kaal mogelijk systeem. Haal alle kaarten eruit en koppel randapparatuur los. Kan je niet vanaf de CD installeren?

Groetjes,
Bennie
 
We hebben gisteren een installatie geprobeerd met zo weinig mogelijk hardware, en ook dat lukte niet.
Ik kreeg van iemand een tip dat windows 2000 in combinatie met het moederbord (MSI kt4v) geen schijven accepteerd die groter zijn dan 65 gyg, of dat waar is weet ik niet, maar ik zou het graag horen.
 
Bedankt allemaal voor het advies maar mijn probleem is opgelost het lag niet aan de software maar het geheugen paste niet bij het moederbord
 
vreemd dan want ik heb de kt4 ultra en daar zitten,
2 schijven van 120 op.
zo als ik gezien heb scheel de kt4 ultra weinig van,
de kt4 V.
mischien ff een andere bios downen en dan updaten.

Good Luck :eek:!
 
de harde schijven zijn goed daar lag het niet aan maar aan het geheugen zoals je boven je bericht had kunnen lezen, heb inmiddels wel een ander moederbord de msi K7N2G-L en ik moet zeggen alles werkt weer geweldig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan