kruimeltje
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 nov 2001
Ik heb hier van een kennis een oude 486 DX2 66 MHz staan, met een 421 Mb HD, en 16 Mb intern. Er stond win95 op, en alles mocht eraf omdat ie het niet helemaal meer fijn deed. Ik heb de harde schijf geformateerd (fat16), en een win95 bootdisk gemaakt. Maar als ik nu de computer aanzet, en boot vanaf de floppy, herkent ie de ene keer wel de cdrom drive, en de andere keer niet. ALS ie dan wel de cdrom drive herkent, en uiteindelijk aanbelandt is bij de A:> en ik ga dan naar E:> (in dit geval dus de cdrom drive) dan is er nog niets aan de hand, maar zo gauw ik setup (van de win95 cd) intoets, of zelfs maar dir, dan reset de computer zich. Heeft iemand enig idee hoe dit kan ?
Ow ja, HD is master op IDE0, en CDROM is master op IDE1 (was oorspronkelijk ook zo geinstalleerd). En ik heb de kabels al vervangen door nieuwe, master en slave op 1e ide, controller verplaatst naar ander isa slot etc., etc., maar bovengenoemd probleem blijft ...
Alvast bedankt voor het nadenken
Ow ja, HD is master op IDE0, en CDROM is master op IDE1 (was oorspronkelijk ook zo geinstalleerd). En ik heb de kabels al vervangen door nieuwe, master en slave op 1e ide, controller verplaatst naar ander isa slot etc., etc., maar bovengenoemd probleem blijft ...
Alvast bedankt voor het nadenken