Spontane reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipper67

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2006
Berichten
15
Ik heb een systeem staan met een 800 Mhz PIII en 256 Mb RAM en draai Win XP. Na enige tijd gebruik kondigt Windows aan dat veiligheidshalve het systeem moet worden afgesloten. Als de machine dan weer wordt gestart komt dezelfde melding vrijwel direct terug. Als de machine enige tijd uitgeschakeld is geweest kan ik er langer mee werken maar komt dezelfde melding uiteindelijk ook.

Ik denk zelf aan een probleem mbt temperatuur van de processor (?). Heeft iemand enig idee waar ik naar moet zoeken om dit op te lossen?

Cheers,
Mark
 
Schroevendraaier, stofzuiger en verfkwast [liefst nieuw] pakken...
Kast openschroeven, en met kwastje en stofzuiger voorzichtig al het stof verwijderen, vooral in ventilator en koelblok van de cpu, de koeling van de chip op de grafische kaart en de ventilator van de voeding..... Zet dan het systeem weer aan en controleer of de ventilator op je cpu nog [lekker] draait... Is alles ok, dan kun je daarna temperatuurproblemen als fout reeds uitsluiten.....
 
Als je speedfan [gratis te downloaden] installeerd, kun je de temperaturen van cpu, kast, drives, etc. constant in de gaten houden.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan