Spook map.

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
97
Sinds ik een week geleden een opruiming op een van mijn interne hardeschijven heb gedaan blijft 1 lege map met 1 lege submap die ik verwijderd had steeds weer terug komen.
Ik heb zo ongeveer al van alles geprobeerd om hem weg te krijgen maar hij komt steeds weer terug.
Soms is hij even weg om dan na een nieuwe opstart er weer gewoon in te staan.
Alle files die in de map stonden zijn wel weg, het is dus een lege map met 1 lege submap.

Wie kan mij verklaren wat hier aan de hand is en uitleggen hoe ik dat ding weg krijg?

RI.
 
Mischien is het voor ons wel handig om te weten waar die map met submap precies tevoorschijn komen en hoe ze heten én welke bestanden (van welk programma) er in gestaan hebben.
 
De map komt steeds weer op dezelfde plek tevoorschijn, op 1 van de interne hardeschijven die voor back-ups wordt gebruikt.
De map heeft een algemene naam, dus geen programma of zo, er zaten allerlei niet gebruikte programma's in. Welke dat precies waren is niet meer te achterhalen omdat die inmiddels wel gewist zijn.

RI.
 
@maikel9
Bedankt voor de reaktie en de download link.

Het vreemde is dat ik helemaal geen enkele foutmelding krijg.
Ik kan de map, inclusief de submap gewoon verwijderen maar......., zelfs nadat de prullenbak is geleegd komt hij gewoon weer terug.

Ik heb hem gisteren voor de laatste keer verwijderd en vanochtend was hij nog niet weer terug gekomen.
Echter in de afgelopen week heb ik dat vaker gezien.
Hij was dan 2 dagen ofzo weg om er dan plotseling toch zo maar weer tussen te staan.

Een vreemd fenomeen dat ik in de 15 jaar dat ik een PC heb nog niet eerder ben tegengekomen.

RI.
 
Ik vroeg niet geheel 'voor niets' wáár de mappen tevoorschijn komen en wélke programma's erin stonden. Unlocker is wel leuk, maar geheel zinloos voor jouw probleem want je mocht ze namelijk wél verwijderen, dáár zit het probleem dus niet! Unlocker is meer zinvol als de toegang tot mappen wordt geweigerd / verwijderen wordt geweigerd.

Reden dat ik vroeg naar 'eerdere' programma's is relatief simpel: áls namelijk een geïnstalleerd programma (om het even op welke schijf) nog aanwezig is en in dat programma zit de instructie om (bijv.) bij het starten van Windows een programmamap aan te maken, dan kan je verwijderen tot je een ons weegt, maar zolang dat programma nog op je pc staat blijft het iedere keer weer een map aanmaken.

Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat er een bepaald programma optisch niet meer aanwezig is, maar dat in het register de verwijzing er nog wel is.

Ken je Ccleaner? Draai dat dan ook eens. Je zal verrast zijn hoeveel registerfouten het vindt op je systeem als je nog nooit met een Regcleaner hebt gewerkt. Ik durf er 'koffie koek' op in te zetten dat wanneer je nog nooit eerder met een Regcleaner hebt gewerkt, deze tool minimaal 100 loze verwijzingen in het register van je pc gaat vinden en verwijderen.

Hier vind je Regcleaner. (Rechts boven, witte pijl in groen vak)

en zo ga je er mee om:

Installeer Ccleaner.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.
 
Laatst bewerkt:
Mischien is het voor ons wel handig om te weten waar die map met submap precies tevoorschijn komen en hoe ze heten én welke bestanden (van welk programma) er in gestaan hebben.

Ben toch ook nog wel benieuwd naar deze gegevens. Als we weten hoe die map heet dan kunnen we misschien wel het probleem makkelijk oplossen

Ron
 
Ccleaner gebruik ik al vele jaren en vrijwel dagelijks.
Net zoals een aantal andere register schoonmakers.

Ondanks alles blijft de map met submap terugkomen.
Vanochtend stond hij er, na twee dagen afwezigheid, weer tussen.

Zoals ik al eerder zei heeft de map gewoon een algemene naam, er stonden alleen back-ups van programma's in, vanuit die map is nooit een programma geïnstalleerd.
Ik let daar altijd zorgvuldig op.
Maar ik moet toegeven dat het de enige mogelijke verklaring lijkt.
Alles wat er verder eerder in die map stond is inmiddels gewist, dus als het toch zo zou zijn dat er een programma vanuit die map is geïnstalleerd, dan is niet meer te achterhalen welk programma dat geweest zou kunnen zijn.
Ik weet echter absoluut zeker dat het geen programma kan zijn wat nu nog geïnstalleerd is.

RI.
 
Laatst bewerkt:
Als je niet verteld hoe die map heet dan kunnen we HELEMAAL NIKS

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan