Spookbericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Hallo,

Vandaag had ik een vreemd probleem met Outlook 2007 (onder WinXP Pro). Ik probeerde een mail te versturen naar een aantal adressen tegelijk, maar dit lukte niet. Bij het nakijken van het error window bleek dat er een 501 Bad Address Syntax error was. Ik verwijderde de niet-verzonden mail uit de Outbox en ging de adressen nakijken (had deze gekopieerd uit een tekstbestand). Bleek dat er quotes in de adressen stonden die eruit moesten. Deze heb ik verwijderd, en de mail vertrok. So far, so good.
Maar vanaf dan bleef Outlook bij elke Send/Receive klik proberen een mail te sturen (ook al stond er geen meer in de Outbox). Door Ethereal te gebruiken, kwam ik erachter dat Outlook nog steeds de originele mail met de foutieve adressen probeerde te sturen. Weet iemand waar ik dergelijke spookmail moet gaan zoeken, zodat ik dit probleem van steeds opnieuw verzenden kan stoppen?

BIj voorbaat dank,

Dorian

2 mogelijkheden zie ik hier:
1. Je exporteert alles BEHALVE je Outbox naar een extra .PST (=persoonlijke mappen). Sluit Outlook en hernoem daarna het origineel naar een andere naam. Hernoem de zojuist gemaakte backup naar de originele naam. (kort gesteld: Gebruik de backup ipv. het originele .PST bestand).
2. Sluit Outlook en gebruik scanpst.exe om je huidige .PST te scannen. Geef wel aan dat door het programma een backup moet worden gemaakt.
Scanpst.exe voor Outlook2007 staat normaal gesproken in de map C:\Program Files\Microsoft Office\Office12

Succes,

Tijs.

2 mogelijkheden zie ik hier:
1. Je exporteert alles BEHALVE je Outbox naar een extra .PST (=persoonlijke mappen). Sluit Outlook en hernoem daarna het origineel naar een andere naam. Hernoem de zojuist gemaakte backup naar de originele naam. (kort gesteld: Gebruik de backup ipv. het originele .PST bestand).

Dit stel ik liefst nog even uit: de Outlook.pst file is zowat 930MB groot, dus het exporteren van alle subfolders is een zeer langdurige klus (heb ik onlangs gemerkt toen ik mijn PST file heb opgesplitst naar verschillende files).

2. Sluit Outlook en gebruik scanpst.exe om je huidige .PST te scannen. Geef wel aan dat door het programma een backup moet worden gemaakt.
Scanpst.exe voor Outlook2007 staat normaal gesproken in de map C:\Program Files\Microsoft Office\Office12

Dit heb ik daarnet gedaan. Scanpst meldde dat er inderdaad problemen waren met de pst file, en heeft deze gecorrigeerd (na een backup te hebben gemaakt). Echter, na het heropstarten van Outlook bleek het probleem er nog steeds te zijn...

Een algemene vraag hierbij: worden uitgaande mails (die normaal gezien in de Outbox staan) effectief in de hoofd-pst-file bewaard zolang ze niet verstuurd zijn?

Bedankt voor de suggesties!

[...]Een algemene vraag hierbij: worden uitgaande mails (die normaal gezien in de Outbox staan) effectief in de hoofd-pst-file bewaard zolang ze niet verstuurd zijn?

Bedankt voor de suggesties!

Alles wat onderdeel uitmaakt van je Mailbox (agenda, Concepten, Postvak In, Postvak Uit, maar dus ook Outbox, etc.) staat in die .PST.

Ik zou als ik jou was toch voor de export-actie gaan.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan