Sportmassage

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie site. Een aantal dingen:

Om te beginnen, ben ik een Ubuntu gebruiker, dus ik weet niet of dit ook van toepassing is op andere systemen, en ik gebruik FF 3.5

- Het woordje "voorwaarden" van algemene voorwaarden is niet te lezen bij mij. Ik zie net het puntje van de V onder "home", maar meer niet. Dit komt omdat hij niet naast ¨ algemene" staat, maar daar links onder (nieuwe regel denk ik).
- In de engelse versie zitten 2 spelfouten op de voorpagina: en moet and zijn neem ik aan, en evenent en event gok ik.
- Het apple tekentje van de website lijkt me niet echt met de inhoud te maken te hebben, wellicht vergeten te veranderen? (dus het tekentje boven in je tabblad, net als het vraagteken van helpmij.nl)
- Het stukje "over mij". Puur persoonlijk, maar zou het niet leuker zijn je "in actie" te zien? Dus tijdens een massage, in plaats van een "gewone" foto?
- Tapen heeft geen prijs (zowel in het engels als het nederlands)
- In het engelse "over mij" zit een spelfout in prpadeutics. Geen idee wat dat zou moeten zijn :P

Dat was wel wat ik zo snel zag. Ik raad je vooral aan nog even de Engelse tekst te (laten) controleren. Verder vind ik het een erg mooie (en vooral professionele) site :)

Nette site en een mooi lettertype maar helaas niet heel makkelijk te lezen is mijn mening.
Wat ik vaak mis bij zulke sites zijn referenties die men kan lezen of eventueel een gastenboek waar mensen hun reactie of ervaring achter kunnen laten.

@ Orian:

Thx!
hij is gelukkig nog in conceptfase, juist om dit soort dingen te verbeteren.
-Engels moet ik inderdaad nog even naar laten kijken.
-Algemene Voorwaarden is in mijn scherm goed, maar zal dat vanavond opschuiven naar links, wellicht dat dat iets helpt
-Dat appeltje klopt ook, heb het nu gehost via apple, maar moet nog, net zoals de domeinnaam verandert worden: sportmassage-thomas.nl
-tapen weet ik nog niet, lastig om daar een prijs voor te maken, is vooral een service.
-stiekem heb ik geen foto van mij in 'actie' maar wil de mensen een indruk geven wie aan ze gaat zitten :rolleyes:
-prpadeutics moet propadeutics zijn => volgens mij propedeuse in het engels

Thx voor je feedback, hier kan ik wat mee! Ga vanavond meteen verder hiermee.
En tof dat je het het professioneel uit vindt zien.

Kan je trouwens de text op de voorpagina in 1 keer lezen of moet je naar beneden scrollen?

Meer reacties zijn uitermate welkom. Zit nog in de conceptfase dus ikga ervan uit dat ik dingen over het hoofd heb gezien.

@ Raymond Boss:

Het lettertye bedoel je?
Ja, ik ben het daar met je eens in sommige stukken, maar ik wil niet met vershillende lettertypes werken en wil nog wel een beetje vlot overkomen.

Een gastenboek wordt hem sowieso niet, vind ik niet betrouwbaar.
Referenties, hoe zou je deze willen zien? Ik heb wel een idee maar ik ben benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt..

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. Verder 2 posts samengevoegd tot 1. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan de tekst helemaal zien (maar niet de hele site dus), ik kan nog wel de regel lezen "sportbegeleiding en evenement begeleiding", maar dan is het afgelopen. Ik gebruik overigens een scherm van 800 pixels hoog (bij 1280), en mijn systeembalk is 48 pixels in totaal (dan heb ik FF zelf niet meegeteld, die snoept uiteraard ook wat af ;) ).

En als bijlage nog even een plaatje van hoe het "algemene voorwaarden" eruit ziet bij mij. Ik heb ze allebei omcirkeld ;)

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Bijlagen

• Schermafdruk.jpg
    Schermafdruk.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, dat is niet helemaal zoals het hoort nee...

Wat vinden jullie trouwens van de engelse en nederlandse vlag.
Op alle pagina's storen ze me niet behalve op de homepagina, daar vallen ze te veel op vind ik zelf. Maar kan er nou niet echt een betere plek voor bedenken.

Ik vind hem (ook op de home pagina) wel netjes staan, op één dingetje na. Op de home pagina staat hij enkele pixels naar rechts, waardoor het witte streepje aan de rechterkant eraf valt. Misschien iets naar links zetten?

Een ander detail dat me nu eigenlijk pas opvalt:
Als ik van de home pagina, zonder naar beneden te scrollen naar een andere pagina ga veranderen de links opeens van plaat, ze schieten als het ware naar boven. Dit komt door het grote plaatje op de home pagina (waardoor de links eigenlijk te laag staan). Ik zou niet zo één, twee, drie een oplossing weten (behalve het plaatje veranderen), maar misschien iets om over na te denken?

naar het vlaggetje ga ik kijken.

Het van plaats verschieten klopt. Dit gebeurt alleen als je van de home pagina weggaat. De andere pagina's kloppen allemaal met elkaar, dit heb ik expres gedaan.
Zo heb je een goede pakkende beginpagina en duidelijke overzichtelijke informatie pagina's

Maar als je je navigatiebalk laat verschuiven is dat irritant. Die Algemene Voorwaarden doen het in Safari 4 en MacOS 10.5.8 ook niet.
Probeer eens een vaste footer te maken in iWeb.

Gastenboek hoeft natuurlijk niet onveilig te zijn als je bijvoorbeeld met een anti spam code werkt. Referenties kan je op een aparte pagina plaatsen. Dit kan je zelf doen maar ook door klanten alhoewel je dan wel weer op een gastenboek idee uitkomt.
Wat had je zelf in gedachten?

* lees eerst even de laatste alinea! *

Okay, nou, nu begint het: (:p)

0. even je css fixen: http://jigsaw.w3.org/css-validator/...m/thomas_aafjes/Sportmassage_Thomas/Home.html

1. je gebruikt plaatjes als text. Leuk idee, mooie lettertype... MAAR: niet-plaatjesbrowsers zoals die van blinden, google's crawler, enzovoorts, zien dus helemaal NIETS. Niet handig, zo snel mogelijk veranderen. Dan maar een minder mooi lettertype; of, probeer eens css's @font-face (google).

2. Oh noes! Je hebt HEEL ER VEEL css IN je html staan. Dit werkt uiteraard wel, maar is niet handig & inefficient (her-typen enzo). Ik zou eens grondig een css-cursus lezen!

3. ik krijg 3 javascript fouten:
Error: IMmouseover is not defined
Source File: http://web.me.com/thomas_aafjes/Sportmassage_Thomas/Tapen.html
Line: 1Error: IMmouseover is not defined
Line: 1
Error: IMmouseout is not defined
Error: onPageUnload is not defined
, dus die kan je mischien ook even fixen.

Oh, trouwens, na dit allemaal geschreven te hebben zie ik het volgende:
HTML:
    <meta name="Generator" content="iWeb 3.0.1" />
    <meta name="iWeb-Build" content="local-build-20091123" />
Tsja... je hebt het dus niet zelf gescript! Dat betekent dat je mischien geen flauw idee hebt van wat ik allemaal aan het ratelen ben... Nouwja, vergeet dan alle punten behalve 1 - het is erg belangrijk dat je text gebruikt ipv. plaatjes.

:thumb:

Laatst bewerkt:
He Vegras

Volgens mij worden die plaatjes gemaakt door iWeb. Die is door hem niet geplaatst, maar worden gegenereerd door iWeb. Dat is om de site ook te laten werken op IE6. Als ik hem was zou ik die navigatie even strak laten lopen.
En probeer eens te werken met iWeb SEO Tools. Misschien dat je daarmee de boel kan laten indexeren.

Oh, okay, dat kan natuurlijk ook. Alsnog raad ik de TS aan om gewoon HTML en CSS te leren, mocht hij websites willen blijven bouwen (als hobby bijvoorbeeld)!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan