spotnet downloadt niet snel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
hoi,

Ik heb bij usenet4u een maand genomen to 20mb/s. Maar ik download 'maar' met 1.5 mb/s. router kan 12 mb/s. dus waarom download ik niet met 12 mb/s? ik vroeg mij af of er een manier was om met 12 mb/s te downloaden in spotnet?

alvast bedankt :thumb:

-Tom

Vergelijkbare vraag kwam recent voorbij. Met een oplossing erbij ook: link

Tijs.

heb het geprobeerd met binreader, 12mbits/s = 1,5 mb/s (even snel als spotnet)

Dan begrijp ik je vraag niet: Je haalt met Spotnet én Binreader 1,5 MByte /s, terwijl je een 12 MBit /s Internet verbinding hebt. Dat zijn toch prima waarden? Vergeet niet dat TCP/IP ook nog met overhead komt... Ik reken zelf (grofweg) 1 op 10 als het gaat om Mbyte t.o.v. Mbit. Dat zou in jouw geval betekenen een downloadsnelheid van 1,2 MByte /s. Daar kom je ruim boven, dus ik zie geen probleem.

Tijs.

Ik snap het niet helemaal
1957946951.png
speedtest.net zegt dat 13.91 MB/s kan. usenet provider (usenet4u) kan tot 125 Mbits = 15.625 Mbyte. In principe moet ik dan toch met 13MB/s kunnen downloaden?

Dat is niet helemaal waar: Het hangt ervan af hoe snel de verbinding naar die download-server is, dat hoeft dus niet de snelheid van speedtest te zijn naar jouw thuisaansluiting.

Bovendien kom je naar usenet4u blijkbaar ook gewoon met 13 Mbit.
13 Mbit /s gedeeld door 10 = 1,3 MByte /s
En ook daar zit je nog boven... Ik zie dus nog steeds geen enkel probleem met je snelheid...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nou ja, dan moet ik er maar mee leven :D Bedankt voor de moeite :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan