Robbertdekeijzer
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 mrt 2017
Goedemorgen,
Ik heb in mijn excel bestand een aantal rijen met gegevens en o.a een jaartal. Nu wil ik graag een code schrijven dat de gegevens uit de map 'nieuwe gegevens' worden verdeeld over de juiste tabbladen(jaartallen). Gegevens waar geen jaartal staat ingevuld wil ik graag automatisch naar de map 'datum onbekend'hebben.
Ik heb in VBA al een code geschreven alleen heb ik deze nodig in spreadsheet. Zou iemand me daarmee kunnen helpen? Hierbij een voorbeeld bestand van Excel. Bekijk bijlage nieuw voorbeeld helpmij.xlsx
Dit is de code die ik nu had in VBA:
Ik heb in mijn excel bestand een aantal rijen met gegevens en o.a een jaartal. Nu wil ik graag een code schrijven dat de gegevens uit de map 'nieuwe gegevens' worden verdeeld over de juiste tabbladen(jaartallen). Gegevens waar geen jaartal staat ingevuld wil ik graag automatisch naar de map 'datum onbekend'hebben.
Ik heb in VBA al een code geschreven alleen heb ik deze nodig in spreadsheet. Zou iemand me daarmee kunnen helpen? Hierbij een voorbeeld bestand van Excel. Bekijk bijlage nieuw voorbeeld helpmij.xlsx
Dit is de code die ik nu had in VBA:
Code:
Sub verwerken()
'
' Robbert Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+r
With Sheets("Nieuwe gegevens").Cells(1).CurrentRegion
For j = 2016 To 2021
.AutoFilter 4, "*" & j
.Offset(1).Copy Sheets(CStr(j)).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
Next j
.AutoFilter 4, "="
.Offset(1).Copy Sheets("Datum onbekend").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
.AutoFilter
.Offset(1).ClearContents
End With
Sheets("Nieuwe gegevens").Select
Range("A2").Select
End Sub