• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spreadsheet code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbertdekeijzer

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2017
Goedemorgen,

Ik heb in mijn excel bestand een aantal rijen met gegevens en o.a een jaartal. Nu wil ik graag een code schrijven dat de gegevens uit de map 'nieuwe gegevens' worden verdeeld over de juiste tabbladen(jaartallen). Gegevens waar geen jaartal staat ingevuld wil ik graag automatisch naar de map 'datum onbekend'hebben.

Ik heb in VBA al een code geschreven alleen heb ik deze nodig in spreadsheet. Zou iemand me daarmee kunnen helpen? Hierbij een voorbeeld bestand van Excel. Bekijk bijlage nieuw voorbeeld helpmij.xlsx

Dit is de code die ik nu had in VBA:
Code:
Sub verwerken()
'
' Robbert Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+r
With Sheets("Nieuwe gegevens").Cells(1).CurrentRegion
  For j = 2016 To 2021
    .AutoFilter 4, "*" & j
    .Offset(1).Copy Sheets(CStr(j)).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
  Next j
  .AutoFilter 4, "="
  .Offset(1).Copy Sheets("Datum onbekend").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
  .AutoFilter
  .Offset(1).ClearContents
End With

Sheets("Nieuwe gegevens").Select
    Range("A2").Select
End Sub

Ik snap niet goed wat je bedoeld. Je hebt de code nodig in spreadsheet? Volgens mij werkt de code, maar moet je deze "achter" de spreadsheet hangen. Dit doe je door via Developer > Visual Basic of toetscombinatie <Alt>+<F11>. Daar plak je de code. Daarna sla je het bestand op als .XLSM (macro enabled workbook).

Ik snap niet goed wat je bedoeld. Je hebt de code nodig in spreadsheet? Volgens mij werkt de code, maar moet je deze "achter" de spreadsheet hangen. Dit doe je door via Developer > Visual Basic of toetscombinatie <Alt>+<F11>. Daar plak je de code. Daarna sla je het bestand op als .XLSM (macro enabled workbook).

Ja ik heb hem nu als excelbestand alleen moet ik hem hebben als google spreadsheet ook bruikbaar hebben

Ah. OK. Ik weet niet of er een forum is voor Google Spreadsheet, maar ik kan je dan i.i.g. niet verder helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan