• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spreadsheet Conditionele opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramGevelaar

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2017
Hallo allemaal.

Ik ben met verschillende projecten bezig. Nu hebben we projecten A tot en met E. Elk project heeft zijn eigen begrote tijd gekregen. Later hebben we gekeken naar wat de daadwerkelijke uren zijn voor dit project. Nu wil ik een opmaak hebben in spreadsheet waarin ik snel kan zien of de begrote tijd redelijk overeen komt met de werkelijke tijd. In excel reken ik met een marge van 3% eronder en 3% erboven. Zit de werkelijke tijd tussen de marges, kleurt de werkelijke tijd groen. Valt de begrote tijd eronder of erboven, dan kleurt deze tijd rood. Maar in de spreadsheet krijg ik dit handig voor elkaar, ook niet na het opzoeken van enkele instructiefilmpjes. Ik hoop dat mijn verhaal zo duidelijk genoeg is.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1uDsZDYb7Zo87tHpJyePHm8TNTBNOmRtGnuAcnxxWg7Q/edit#gid=0

Hierboven heb ik even een simpele versie van de spreadsheet geplaats. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank

Bram, misschien is het handig als je een excel sheet plaatst ipv een google sheet
deze voorwaarde: abs(T1-T2) <= (0,03*abs(T1)) zou kunnen werken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan