Spreiden achtergrond

• Onderwerp starter Onderwerp starter miles
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Hallo,

Ik heb een afbeelding die ik als achtergrond wil gebruiken.

Nu heb ik met 800x600 de afbeelding netjes gespreid over het beeld, maar wanneer ik naar 1024x768 ga, dan wordt de afbeelding van 800x600 opgevuld door nog een keer die afbeelding.

Weet iemand hoe of waarmee (of dat er een HTML-tag voor is) ik de afbeelding zo kan plaatsen dat deze voor meerdere beeldgroottes toch netjes gespreid blijft?

Gr. Miles

Als je je plaatje niet wil laten herhalen, kun je een style gebruiken.

<style type="text/css">
<!--
body {
background-image: url(naam.jpg);
background-repeat: no-repeat;
background-position: center center;
}
-->
</style>

Deze is ook nog eens horizontaal en vertikaal gecentreerd. Je kan het plaatje ook horizontaal of vertikaal laten herhalen bv:

background-repeat: repeat-x;
background-repeat: repeat-y;

OK, dit is gelukt!
Maa nu heb ik wel een achtergrondafbeelding maar deze is niet gespreid over de hele pagina.

Hoe kan ik deze nu spreiden over de hele pagina?

Groeten Miles

Maar is er niet een oplossing dat de afbeelding en de gehele pagina op beide groottes goed eruit ziet?
Want ik heb hem nu op 1024x768 goed staan maar wanneer ik dan op 800x600 kijk, dan is alles in elkaar gedrukt inclusief de letters enz....

Laatst bewerkt:
Je achtergrond plaatje heeft een bepaalde afmeting. Bv 800px bij 600 px. Als je het plaatje ook zichtbaar wilt hebben op een hogere resolutie, dan moet je je orignele plaatje groter maken. Maar dan krijg je dus bij een lagere resolutie maar een gedeelte van je plaatje te zien.
Om wat voor een soort achtergrond gaat het? Dan kan ik zien wat je er nog eventueel aan kan veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan