• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Springen naar laatste rij met waarden (en negeer de formatering)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErEs1960

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2024
Wie kan me helpen met een automatisering (een sneltoets is er schijnbaar niet) om te springen naar de laatste rij van een blad waarvan de waarde in kolom A NIET leeg is, en daarbij negeren dat het hele blad al wel formateringen heeft?

Ik heb al zitten kijken naar de "scripts", maar mijn kennis hiervan is te beperkt. De versie van excel is denkelijk "16.0.17328.42304".

Alvast bedankt

Ctrl-End, Home, End, Pijltje omhoog.

Neen, zoals gezegd werken deze typische sneltoetsen niet als er al iets van formatering gebruikt is.

Wat bedoel je met formattering? Plaats een voorbeeld.

Als ik Ctrl-END druk, springt hij naar rij 1048576....waarom weet ik ook niet...ik zie geen waarden staan....dus ik dacht dat er ergens iets van formatering of formules stonden

En waar kom je terecht na Ctrl-Home, Ctrl-End?
Verwijder alle lege rijen.

Ctrl-Home springt naar 2de rij (de eerste is een hoofding). Ctrl-END naar rij rij 1048576

Verwijder alle lege rijen:
  • Selecteer de eerste lege rij
  • Shift-End + Pijltje down
  • Rechter muisknop
  • Verwijderen
  • Document opslaan
  • Ctrl-End

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan