• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

springen van een samenvatting naar een specificatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

smits

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2002
Ik heb een winst- en verlies rekening
Daarin staan bijvoorbeeld autokosten
De inhoud van de cel “autokosten” verwijst naar de telling van een specificatie op een andere TAB
Weet iemand een makkelijke manier om vanuit de cel “autokosten” te springen naar de specificatie op de andere TAB.
Ik kan niet programmeren
Behalve “autokosten” heb ik nog zo’n 100 andere kosten.
Ik heb gedacht aan het geven van "range-namen" maar bij 100 namen is dat niet zo praktisch en hoopte ik dat er een eenvoudiger oplossing is
Ik heb Excel 2007.

Hallo

Misschien d.m.v. een hyperlink??

mvg Peter

ik had naar hyperlinks gekeken maar krijg niet de indruk dat dit m'n probleem oplost.

De inhoud van de cel “autokosten” verwijst naar de telling van een specificatie op een andere TAB
<KNIP>
Behalve “autokosten” heb ik nog zo’n 100 andere kosten.

Begrijp ik hier uit dat je workbook dus zo'n 101 verschillende sheets bevat???

Groet, Leo

Er zijn 2 TAB bladen

Dit blokje staat bijvoorbeeld op TAB "A"
Huur bedrijfspand
Electra, gas en water
Onderhoud magazijn,tuin en pand
Overige huisvestingskosten
Verhuiskosten

de bijbehorende bedragen zijn formules. Deze formules verwijzen naar specificaties op TAB "B". (bijvoorbeeld: =dossier!M645)

Als ik zie dat bij "overige huisvestingskosten" een groot verschil is tov de voorgaande periode, dan wil ik even snel naar de specificaties kunnen springen. (in het voorgaande voorbeeld naar: =dossier!M645)

In een analyse programma "tableau" kan ik dat doen door op de rechter muisknop te drukken waarna ik de mogelijkheid krijg naar een gerelateerd item te springen. Zoiets zoek ik ook in excel.

Laatst bewerkt:
De cel selecteren waar de formule/verwijzing in staat en dan Ctrl-[

Niels

Niels, dat is geweldig.
M'n mond valt open van verbazing. Hoe weet je dat nou weer?
Ik ben helemaal geholpen!!

Bob,

Hoe weet je dat nou weer?

Soms heb je te dikke vingers (moest Ctrl-P hebben) en ontdek je een nieuwe sneltoets.
Ctrl-] werkt omgekeerd, dus als je terug wilt selecteer je de cel waarnaar wordt verwezen in de formule en druk je op Ctrl-] dan ga je naar de cel met formule.

Niels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan