''springend'' beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn beeld. Mijn beeld verspringt een klein stukje en komt dan weer terug. Dit duurt maar heel kort, maar is wel erg irritant. Ik heb een NEC A727 Packard Bell [17" CRT]
Is hier iets aan te doen of is mijn monitor aan zijn eind aan het raken?

misschien een drivertje downloaden voor je videokaart. Ik snap niet helemaal wat ik me er bij moet voorstellen.
Ik heb zelf namelijk wel een keer zoiets gehad. Toen had ik de PC geformatteerd. Toen moest ik gewoon even een driver
downloaden en toen was het weer goed.

Da's bij mijn monitor ook zo, alleen verspringt die als ik een filmpje wil afspelen of als de schermgrootte verandert(maar daarna niet meer).

Dus ik denk dat deze (IIyama A705MT 17 inch crt) zo werkt, want bij een andere monitor doet ie het normaal(geen verspringen bij begin filmpje afspelen).

Zit er een "degaussing" knop op de monitor?
Dit wil vaak de oplossing zijn.
Moet 'ie even van allerlei statische en magnetische ladinge af.

Succes,
Fonz

De drivers heb ik gelijk opnieuw geïnstalleerd. De Digaussing knop zit er op en die ga ik nu zoeken (wens me succes:p).

EDIT: Degaussing knop gevonden en gedegausd. Nu afwachten.

Weet bijna zeker dat dat het is.

Succes,
Fonz

Het probleem kwam om de 2 minuten langs en het gaat nu al bijna 10 minuten goed, dus ik denk dat het probleem is verholpen.

Bedankt allemaal:thumb:

Zoals gezegd, gaat goed komen.
Bij Sony en Phillips gebeurt dat degaussen automatisch wanneer je hem aanzet.
Jij moet het om de zoveel tijd even zelf doen.

Fonz

Dan weet ik dat ook weer. De laatste keer is best wel lang geleden. Dat was toen er iemand bij mij was en het liet zien. Daardoor wist ik ook dat ik die knop had

Nou, onthouden dan maar zou ik zeggen.
Klik je even op status opgelost?

Fonz

Het probleem is toch weer terug en als ik nu degaus doe dan is het weer een kwartier goed, maar daarna begint het weer :confused:

Staat de monitor in de buurt van electrische apparaten of grote luidsprekers?

Fonz

Mijn computer staat aan het hoofdeind van mijn bed en mijn tv en sterio-installatie aan mijn voeteneind. Het enige wat in de buurt van mijn scherm staat zijn de boxen van mijn computer (die hangen aan mijn scherm) en het kastje om het geluid te regelen.

Vreemd.
Is 'ie al op leeftijd? Ik bedoel, hoe oud is de monitor?
Heb je verversingsfrequentie goed staan? Die van mij, een Philips staat op 85 hz.

Fonz

Hij is van maart/april 2002.
Verversingsfrequentie staat op 85 hz.

Ik zal morgen even vragen op het werk, daar lopen een zooi CRT experts.
In de tussentijd even hopen op iemand die een oplossing weet.
Mijn gevoel zegt dat het met de voeding van de beeldbuis te maken heeft.

Fonz

Ik heb het idee dat het probleem steeds gekker wordt:confused:. Ik heb gisteravond 2 uur lang zonder ''springen'' kunnen computeren en nu zit ik ook al een paar uur zonder ''springen''. Het probleem was wel aanwezig toen ik mijn computer opstarte en daarna nog een uurtje of anderhalf:confused:

Heb even rondgevraagd.
Moet op te lossen zijn met degaussing en anders is het een voedingsprobleem denken ze.
Maar onder voorbehoud, een dokter stelt ook liver geen diagnose zonder de patient te zien.

Succes,
Fonz

Dat snap ik (van die dokter), maar een voedingsprobleem. Wat houd dat in?

Laatst bewerkt:
Een beeldbuis heeft een hele hoge spanning nodig. Wanneer hij die niet altijd krijgt, kan het beeld gaan springen of je krijgt er van die rare strepen in etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan