springend mannetje

Status
Niet open voor verdere reacties.

koeikiemonster

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
hallo, ik heb een vraagje: kan iemand voor mij een klein simpel appletje maken waarin een plaatje ofzo links en rechts kan lopen en kan springen?

alvast bedankt:)

Heu, hoe bedoel je lopen, dat het automatisch van links naar rechts loopt, of dat het de muis volgt, of mischien met de pijltjestoetsen?(wat meer uitleg graag)

En, waarvoor heb je dat nodig?

ik bedoelde met toetsenbord, <: links lopen >: rechts lopen spatie: springen. ik wou een simpel spelletje maken maar heb geen iedee hoe ik dat springen kan doen...:confused:

Tja, ik weet niet óf het voor school is, maar wij (of nouja, de C++/VB programmeurs) mogen/gaan niet jouw huiswerk voor je doen..

Misschien kan je zelf VB leren en dan een spelletje maken..

Of je kan Game maker eens proberen.

Nou, ik zou ook wel willen weten hoe je dat doet (ik vraag me dat al een tijdje af) en bij mij is het zeker niet voor school (ik zit in het 1ste middelbaar (13 jaar ben ik))

Maar het lijkt me ook straf als ze op school gaan zeggen, maak maar even een spelletje ik zal daarna wel beoordelen (zonder dat je de benodigde functies kent)

En van gamemaker, dat gaat inderdaat, maar ik vind het veel koeler als je "echt" een programma/spel kunt maken :D

Maar ik ben al blij als je zegt hoe je kan zorgen dat als de gebruiker op een pijltjestoets (of spaptie) drukt, je iets kan laten gebeuren.

het is niet voor school, lijkt me sterk als ik op 15 jarige leeftijd een spel voor school moet maken. gamemaker dat kan ik wel een beetje maar vindt ik zo saai, en dan maak je het ook niet echt. en ik heb geen iedee wat vb is... als iemand dan alleen kan zeggen hoe ik heb springen kan aanpakken ben ik ook al erg blij hoor.

en voor stienoo: met een keylistener volgens mij

Laatst bewerkt:
het is niet voor school, lijkt me sterk als ik op 15 jarige leeftijd een spel voor school moet maken. gamemaker dat kan ik wel een beetje maar vindt ik zo saai, en dan maak je het ook niet echt. en ik heb geen iedee wat vb is... als iemand dan alleen kan zeggen hoe ik heb springen kan aanpakken ben ik ook al erg blij hoor.

en voor stienoo: met een keylistener volgens mij

En hoe moet dat dan precies (ik heb gezocht maar vind nix) stel dat ik een programma wil maken met een cirkel, en dat je met de pijltjestoetsen die kunt laten bewegen (door de x en de y aan te passen), hoe moet ik dat dan doen? (Kan iemand een voorbeeld maken?)

zoek anders naar java applet pacman dan kom je bij iets van javaboutiek ofzo... daar kan je het script bekijken (kan je de keylistener bekijken)

maar weet iemand hoe ik dat springen aan kan pakken???

Ik heb een klein programmaatje geschreven,, zie bijlage. In de zip staat het jar bestand, en de java bestanden. Het springen gebeurt in JumpCheck.java met een natuurkundige formule waarmee de nieuwe snelheid wordt berekend. Ik heb voor het gemak een radiobutton gebruikt als "mannetje".

Bijlagen

Heu, als ik nu bv wil dat inplaats je zo een select dingetje laat springen, een ronde wil laten springen, hoe doe ik dat dan?
Ik veronderstel dat je dan een klasse gaat moeten maken, dat heb ik geprobeert, maar ik raak niet erg ver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan