Springerige muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

jepewe

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Heb zaterdag een Microsoft HID compliant muis gekocht voor USB aansluiting. Alles werkt aanvankelijk fijn, maar zo nu en dan (zonder vaste regelmaat) springt de aanwijzer van links naar rechts en verdwijnt soms geheel van het scherm.
Dat heeft nare gevolgen omdat de aanwijzer onvoorspelbare plaatsen op het scherm aan kan wijzen en daar dan schade kan berokkenen zoals ik bemerkte toen het venster waarin ik aan het werk was plotseling verdween omdat de muis het Xje in de topbalk had geactiveerd....
Als er iemand is die hier iets vanaf weet zou ik graag die wetenschap willen delen
BVD en MVG
Joop

heb dat ook gehad, bij mij zat er een haar op het lasertje, was beetje vies, dus maak dat even schoon. en gebruik een muismat? misschien is je ondergrond niet egaal maar ruw. kan je muis nog weleens verspringen.

lijkt mij geen hard of software matige fout

Voor alle duidelijkheid:

- een draadloze muis?
- aangesloten op een notebook of een 'gewone' pc?
- onder welk besturingssysteem?

Aan Sook:
Nieuw gekocht. Ga ervan uit dat deze niet vuil kan zijn. Ondergrond is glad maar heb toch even en mat gebruikt. Resultaat: Geen
Aan Ommeren:
Gewone bedraadde USB aansluiting. PC is een desktop maar zou onbelangrijk moeten zijn, want besturingssysteem bestuiurt ook de muis. OS is XP SP2
Aan Raymond Bos:
Muismat deed de truuk niet. Zie: Aan Sook.
De muis werkt voortreffelijk maar zo nu en dan, zelfs als ik er niet aan zit, schiet het wild over het scherm. Dit is alleen vervelend als je iets doet waarbij de muis voortdurend moet worden gebruikt, zoals bij verschillende soorten spelletjes. Ik heb nu voor € 1 een scrolmuis gekocht in de uitverkoop van MyCom., maar wel met een balletje en dus is een mat noodzakelijk. Deze werkt overigens voortreffelijk.
Ik heb alle mogelijke muissettings geprobeerd in alle mogelijke snelheden etc. maar niets heeft geholpen. Dat blijf ik echt vreemd vinden en moet concluderen dat het aan de HID compatible muis zelf ligt.

Hoi,

Verwijder onder apparaat beheer de muis (muizen).
Start de pc opnieuw met de 'nieuwe' muis erin.
Installeer evt. de software van Microsoft.

Ik vroeg naar een notebook omdat er nog wel eens conflicten zijn met een touchpad.
Bedenk me nu dat dat ook het geval kan zijn met ándere z.g. 'aanwijsapparatuur'

Of je een muismat nodig hebt (bij muis zónder 'bal') hangt af of het infrarood (wél mat nodig bij glad/glimmend oppervlak), of laser (geen mat nodig) is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan