• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sprong in x-as maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

smeester

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Ik probeer een staafdiagram grafiek te maken in excel 2003 of word. Het moet een liggend diagram worden (dus de resultaatwaardes op de x-as).
Eén van de resultaten heeft echter een enorme uitschieter, wil ik die een beetje fatsoenlijk inpassen dan moet ik de resultaten gedeeld door 1000 doen en blijft er van de overige waardes vrijwel niets meer over (die lijken dan erg dicht bij elkaar te liggen, terwijl dat niet echt zo is. Enkel in relatie tot die uitschieter weer wel).

Nu zit ik me af te vragen of het mogelijk is om achter de voorlaatste waarde en voor de laatste (grootste waarde) een soort gat te maken. Dus dat de x-as een schaal van bijvoorbeeld 1000 kent, maar na 5000 er een 'sprong' wordt gemaakt van 60.000 aangezien daar toch geen enkel resultaat binnen valt.

Ik ben er nu al een tijdje mee aan het knoeien, en mijn grafiek wordt steeds rampzaliger. :confused: Op mijn werk weet ook verder niemand het, en op het forum kon ik het ook niet vinden (aangezien ik geen idee heb hoe dit in officiele benaming zou heten).

Ben benieuwd of iemand er iets mee kan...

Nee helaas.
Een secundaire as is in deze niet echt handig gezien het doel.

Wat ik eigenlijk wil is dat wat je in een tekstbestand als (...) aangeeft.

Kan dat niet? Ik meen het nl. wel eens gezien te hebben

Helemaal geweldig, ziet er uit zoals ik het hebben wil.
Ik ga vanavond eens proberen of ik wijs kan worden uit die engelse uitleg.

Super bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan