spry menu komt achter filmpje

Status
Niet open voor verdere reacties.

designer1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Hallo,

Ik heb een klein probleempje. Heb een website gemaakt en op de home pagina start deze met een filmpje net onder mijn menubalk (spry horizontaal die uitklapt)
Nu vermits het filmpje hieronder staat zijn mijn uitgeklapte menu's niet meer zichtbaar, ze verschijnen op de achtergrond.
Hoe kan ik deze voor het filmpje brengen.
De site staat al online op www.chantelly.com en eerst de taalkeuze maken en dan komt u op de betreffende pagina.

Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Kelly

Bij mij (ik kijk in Safari) komt het er perfect uit.

Ik heb een afbeelding bijgesloten.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2010-08-10 om 21.44.01.jpg
    Schermafbeelding 2010-08-10 om 21.44.01.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 53
Hoi Kelly,
Tis merkwaardig! :rolleyes:
Op mijn WinXP blijft het menu er ook in Safari achter (eerst Safari4, toen Safari5 gedownload, en daarin ook)...

chantelly-op-safari5.jpg

... evenals in FF, IE7 en Opera: nooit ervoor (ook niet met een opgevoerde z-index).
  • Doe jij het soms op een Appeltje, RikXP? (hoewel je naam anders doet vermoeden ;) )
Ik dacht namelijk dat je op een pc nooit een html-laagje boven een swf'je of een ander ding (zoals een ge-embedde pdf) kan krijgen als dat ding een eigen control-set heeft (aan/uit knoppen, schuifbalken, enz.).
Met veel kunst- en vliegwerk kan wel een workaround gemaakt worden, waarmee je tijdelijk de pdf of swf buiten beeld brengt.
  • Zo zit deze "snelle pdf-bekijker" met overlappend menu in elkaar, waarmee je niet steeds een nieuw tabblad hoeft te openen om een pdf'je te zien.
Maar of je nu op een pc iets over een swf-player kan zetten?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ja blijkbaar kan ik er toch niet veel aan veranderen.
Zal dan misschien opteren om het filmpje in mijn index (taalpagina) te zetten, dan is het ook opgelost hé

Toch bedankt voor de hulp,
Groetjes,
Kelly

Hoi Kelly,
Nog even terzijde.
Ik heb me gisteren wild gezocht om van een vervolgpagina weer even vlug naar "Home" te gaan. Die knop zat er niet op, en ook het visitekaartje reageerde niet. De knop "Chantelly", die ik eerst voor "Home" aanzag, blijkt in het submenu alleen naar andere pagina's te gaan.
Merkwaardig, dacht ik nog. ;)

NU zie ik plots bij toeval, dat er helemaal onderaan de pagina, aan de linkerkant naast de copyright-regel, nog een paar kleine oranje lettertjes "Home" staan (nauwelijks te lezen op de bruine achtergrondkleur)... dat is 'm!
Maar daar had ik de Home-knop nou nooit gezocht, en bij mijn resolutie van 1024x768px staat hij bij het openen van een pagina ook altijd buiten beeld, en moet je scrollen om 'm te bereiken. - Zou ik nooit doen.

Alternatief
Bijvoorbeeld het visitekaartje met de mooie strik omhoog hijsen, en klikbaar maken. Dan heeft de pagina meteen meer een logo-achig iets in de linkerbovenhoek: waar je de Home-knop verwacht. Zoiets bedoel ik:

chantelly-home.png

De hele linkerbovenhoek van strik tot visitekaartje kan je dan aanklikken: lekker makkelijk! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Waar krijg ik nou toch zo'n trek in?:p

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip!
Ik had namelijk de site al gemaakt en daarna kwam ik tot de constatie dat ik de home knop vergeten was. :eek: Dus dacht ik heb daar onderaan te zetten.
Maar jouw plekje is inderdaad veel beter. Zal deze wijziging zeker doorvoeren
Heb juist maar mijn studie afgemaakt van dreamweaver cs4 dus dit is mijn eerste website. Kruipt nog redelijik veel tijd in om zo ééntje te maken

Indien jullie nog tips hebben om de website beter te maken, laat maar horen!

Groetjes,
Kelly

Hoi Kelly,
In de Taalkeuze-pagina, het eerste wat je ziet van de site, valt het nogal op dat er wittige randjes om de chocolade-brokjes heen zitten. Waarschijnlijk komt dat door het uitknippen van een foto met een witte achtergrond. Ook zitten er, door de lichtval op de chocolade, tegen het wit aanliggende chocoladevlakjes in (vooral rechtsboven). Dat komt de "stofuitdrukking" van de chocola niet ten goede. Bij mij roept het de associatie op van wit uitgeslagen chocolade, die een beetje overjarig is...

Ook is de gebruikte afbeelding (de fototaal.png) pittig groot, wel z'n 280kB. Daarom duurt het downloaden ervan zelfs bij een snelle verbinding nogal lang; en duurt het even voordat de pagina mooi op scherm staat.
Maar internet-bezoekers hebben altijd een vreselijke haast-haast-haast. ;)

Gelukkig kan er iets aan gedaan worden. Met een tekenprogramma kan je nog wat van de witte randjes afhalen. Over de wittige vlakjes kan je een melkchocoladekleur aanbrengen. Verder kan je ook de kleuren reduceren tot 256 kleuren, daar zie je niets van. Dan kan de afbeelding opgeslagen worden als transparante gif.
Die hoeft maar 80kB groot te zijn (toch al vrij groot).
Maar dat is dus ongeveer 1/5 van de downloadtijd van het origineel! :)
In de proefpagina heb ik trouwens het javascript tegen het rechtsklikken er uit gehaald:
  • Dat werkt niet goed in alle browsers; en het is ook overbodig, want het helpt niet tegen bv. rechtsklikken en kopiëren van een afbeelding. Wie er op uit is om plaatjes te stelen, kan dat altijd (bv. door javascript uit te zetten). *)
  • Zie ook dit artikeltje "Web-images beveiligen tegen kopiëren?": http://developerscorner.nl/csshunter/kopieerbeveiligde-afbeelding.htm
O ja, het video-filmpje zou ik zeker niet op de home-page zetten, maar op één van de pagina's waarin wat over het bedrijf verteld wordt. Het filmpje begint namelijk met het roeren en verwerken van veel grote hoeveelheden chocola, wat een beetje een blubberige indruk geeft.
De mensen van het bedrijf beleven dat niet zo, die zijn het gewend, en weten hoe ze verantwoord exact de juiste hoeveelheden ingrediënten bij elkaar moeten mixen. Maar dat ziet de (kandidaat)klant niet aan die grote hoeveelheden af; die is vooral geïnteresseerd in de afzonderlijk verpakte lekkernijen.
Ik denk dus dat je op de homepage niet het accent moet leggen op het massale van de fabricage, maar juist op het Klein & Fijn van het resultaat: elke bonbon apart als unieke delicatesse. Dàt moet de klant over de streep halen!
Om dezelfde reden zou ik het plaatje met de chocolademassa:

chantelly-massa.png

uit de flash-serie bovenaan halen, want dat is ook zo'n blurrie, en tja, lijkt een beetje op p*p... :eek:
Terwijl de andere plaatjes prima de fijngevoelige tongpapillen prikkelen. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
*) Ik heb bijvoorbeeld ook een plaatje gestolen: met een eenvoudige PrintScreen jouw chocoladebrokjes-afbeelding binnengehaald om te kunnen bewerken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan