Spry-menu verdelen in twee kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadeByLaura

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2011
Ik maakte een spry-menu, maar het aantal pagina's dat onder het een niveau zit is redelijk groot, dus ik zou willen proberen om de paginas in twee kolommen, de tekening is misschien duidelijker...
Spry.jpg
Hoe kan ik dat doen?

Hoi MadeByLaura,
De <ul> van het submenu de dubbele breedte geven, de <li>'s erbinnen de enkele breedte en een {float: left} ?
Dan stapelen ze op hun gemak de dubbele breedte vol.

Eventueel moeten de <ul>, <li>'s en/of <a>'s van het hoofdmenu daarbij een {overflow: visible} krijgen (hangt van het verdere ontwerp af).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik snap ongeveer wat je bedoeld, maar vind niet waar ik de codes moet plaatsen ik heb momenteel deze code:
HTML:
<td colspan="8" align="right" bgcolor="f2f2f2"><ul id="MenuBar1" class="MenuBarHorizontal">
    <li><a class="MenuBarItemSubmenu" href="Index.html">Home</a>
      <ul>
        <li><a href="#">1</a></li>
        <li><a href="#">2</a></li>
        <li><a href="#">3</a></li>
        <li><a href="#">4</a></li>
        <li><a href="#">5</a></li>
        <li><a href="#">6</a></li>
        <li><a href="#">7</a></li>
        <li><a href="#">8</a></li>
        <li><a href="#">9</a></li>
        <li><a href="#">10</a></li>
        <li><a href="#">11</a></li>
        <li><a href="#">12</a></li>
      </ul>
    </li>

Is een beetje moeilijk te zeggen, want hierboven zit er niet de complete css resp. het bijbehorend Spry-javascript bij.
Waarschijnlijk hebben alle list-items al in de bestaande css een {float: left;}.

In principe zou het dan kunnen gaan met in de css:
Code:
.MenuBarItemSubmenu ul {width: ..px;} /* hier de dubbele breedte */
In de praktijk kan het misschien wel tegenvallen, want zo'n Spry-menu heeft een nogal ingewikkelde manier van styles definiëren, en zet er dacht ik met javascript ook van alles en nog wat bij voor de hovers.

_________
PS:
align="right" en bgcolor="f2f2f2" zijn sinds 1999 een beetje erg deprecated. Dat Dreamweaver dat er nog in durft te zetten ...

Moet ik dat aanpassen in het css bestand van de spry-menu?
ik heb dat er in gezet en er veranderd niets..

Ai, de praktijk valt dus inderdaad tegen, dat is diep-tragisch. ;)

Dan zal het in andere css zitten die dwars ligt. Heb je een link naar een testpagina?

neen ik kan hem nog niet publiceren, maar ik zal eerst wat verder doen met dreamweaver en zo beter te leren kennen

Maar toch bedankt (:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan