spryeffects omzeilen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KRADDIT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2013
Goedenavond allemaal,

Ik ben een site aan het maken in dreamweaver en bij het testen ben ik erachter gekomen dat het fade effect dat ik voor ogen had niet werkt in IE..
Klaarblijkelijk werkt spryeffects niet vwb opacity? Kan iemand mij alsjeblieft helpen? De site is te zien op: www.arte-d-ardito.nl
Vast bedankt.

Excuses, de frustratie zit me zo hoog dat mijn bericht nogal onvolledig was
Op de eerste pagina kan je klikken op 'zo trots op' of 'gelukkig met'. Wat er dan in de meeste browsers gebeurt, is dat het groene vlakje verdwijnt en er een roze vlakje met meer tekst tevoorschijn komt.
Dat werkt dus niet in IE.
Ik ben geen websitebouwer, maar hoop dat iemand mij in begrijpelijke taal kan uitleggen of hier een oplossing voor is.

Groet,

Koen

Beste Koen,

Laat die frustratie :d

Eerst en vooral is er niets mis mee met je website :P

De fout ligt bij internet explorer.
In versie 10 van internet explorer werkt alles prima. (het is algemeen geweten dat internet explorer wat achter hinkt op andere browsers)

In de oudere versies loopt je website vast op je intro in de indexpagina, nl op dit stuk
Code:
<!--Adobe Edge Runtime-->
    <script type="text/javascript" charset="utf-8" src="index_edgePreload.js"></script>
    <style>
        .edgeLoad-EDGE-753512 { visibility:hidden; }
    </style>
    <link href="Stylesheets/basis%20b.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<!--Adobe Edge Runtime End-->
"
Dit verwijst naar je bestand " index_edgePreload " dit is een javascript bestand waar niets mis mee is (ik heb er twee debuggers laten over lopen)
Het is dus gewoon het feit dat sommige oudere browserversies problemen ondervinden met html5,css en java.
Wat kan je doen
Iedereen verwittigen dat ze internet 10 moeten gebruiken :) nee dus
Je kunt je website eenvoudiger maken zodat oudere browsers er mee overweg kunnen.
Je kan je startpagina (index) met intro eruit flikkeren (het moet gezegd zijn dat de intro het opstarten sterk vertraagd) en de volgende pagina gebruiken als je start (index) pagina " http://www.arte-d-ardito.nl/ikben.html " Deze pagina en volgende werken dus wel in oudere versies van internet explorer. Getest in explorer 8, je krijgt wel een kleine foutmelding, maar dat heeft verder geen invloed op het surfen op je site (zie printscreen in bijlage, het kleine gele driehoekje).
Ik moet zeggen dat de opbouw van je navigatiemenu zeer origineel is!
Verder heb ik nog een kleine opmerking, in sommige van je fotoalbums krijg je volgende (zie printscreen)
vb1.jpg
OP zich is dat geen probleem (waarschijnlijk niet genoeg foto's in je album gestoken) maar het staat iets minder mooi.

Hopelijk heb je nu je eetlust terug

mvg

gast0660

Bijlagen

• vb.jpg
    vb.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 60
Super bedankt voor de reactie!! Ik ben inmiddels een stapje verder met het probleem, idd de ondersteuning door IE, door dreamweaver CC te downloaden. Daarin worden spry-effects vervangen door JQuery.. Nu hebben ze alleen het appear effect geskipt. Weet u misschien hoe ik dit effect erin krijg? Als je op de witte tekstjes click fade het onderliggende groene vlakje zodat het roze zichtbaar wordt, maar de andere roze vlakjes moeten weer groen worden.. De foto's zijn idd nog niet compleet, ben ik me van bewust. Nogmaals bedankt iig!! Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan