SPSS installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasdebree

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Ik wil SPSS installeren, dit lukt niet helemaal.

De CD-Rom start autpomatisch, in het eerste scherm staan een aantal programma en toepassingen die gestart kunnen worden (adobe, IE 6.0/ Browse CD) deze doen het allemaal. Maar als ik daadwerkelijk SPSS aanklik gebeurt er niets. Als ik de inhoud van de CD-rom naar mijn computer kopieer, en via alle mogelijke wegen probeer om het .exe bestand te starten krijg ik af en toe de melding:
C:\Documents and Settings\Eigenaar\Local Settings\Temporary Internet Files\. Kan een tijdelijk bestand dat nodig is voor de initialisatie niet maken of schrijven.Controleer of het map pad bestaat en o'kan bestand dat nodig is voor initialisatie niet maken'

Hoe krijg ik dit nou geinstalleerd??

Groet
Thomas

SPSS is een programma om statistische analyses uit te voeren, waar de afkorting precies voor staat weet ik niet.

Het beschreven probleem doet zich ook niet alleen voor bij SPSS maar ook regelmatig bij andere .exe bestanden die ik wil installeren.

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Link Ad-Aware http://www.filehippo.com/download_ad-aware/

heb je wel een legale versie dan, ik heb geen problemen gehad met installeren van spss

SPSS staat voor Statistical Program for the Social Studies.

Overigens heb ik precies dezelfde melding bij het starten van een geheel ander programma (Band-in-a-Box). Ik denk dus niet dat het iets met het programma zelf te maken heeft, maar met Windows. Het programma heeft het bovendien jaren goed gedaan, pas sinds een week of zo laat het zich niet meer starten. Ik weet niet wat ik heb gedaan vlak voor het probleem optrad.

Ik heb op internet gezocht naar de Engelse versie van de foutmelding. Dat leverde het volgende op:
- Volgens de Knowledge Base van Microsoft heb je te weinig schijfruimte. Dat is uiteraard volkomen kolder.
- Volgens de meeste helpforums is het opstartbestand Autoexec.nt of Config.nt beschadigd of verdwenen. Dit moet staan in Windows\System32. Een reservekopie staat in Windows\Repair. Je kunt proberen de exemplaren vanuit Repair te kopiëren naar System32 (als er gevraagd wordt of je wilt vervangen, klik dan Ja). Bij mij werkte het niet, maar misschien bij jou wel.
Er bestaat ook een fix-programmaatje, ergens op de site van Microsoft te vinden. Heb ik ook geprobeerd, maar ook dat hielp geen snars.
- Een enkeling denkt dat het zit in de gebruikersrechten voor de map die vooraan in de melding staat. Je zou dan geen voldoende rechten hebben voor die map. Meldt je aan als Systeembeheerder, en geef jezelf voldoende rechten, dan zou het opgelost zijn. Alweer: misschien bij jou, maar bij mij niet.

Interessant is nog te weten, dat de betreffende map (althans de bestanden erin) (de zgn. 'temp-map') bij mij (en andere gebruikers) Alleen-Lezen is. Als je het Alleen-Lezen-kenmerk echter probeert te verwijderen, zet Windows het onmiddellijk automatisch terug.

Raar is dat als ik me als Systeembeheerder aanmeld, het probleem zich NIET voordoet. Het programma start dan volkomen probleemloos.

Affijn, dit gaat mijn pet te boven. Iemand verder nog met een briljant idee?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Jan Willem

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb inmiddels een anti-spywarescan gedaan, zoals hoger in de draad aanbevolen. Geen resultaat, er was geen malware aanwezig.

Laatst bewerkt:
Dat het programma wel werkt als je als systeembeheerder (Administrator) bent ingelogd is helemaal niet zo raar, je hebt dan namelijk alle toegangsrechten op de schijf. Het kan zijn dat als je als gebruiker ben ingelogd je beperkte rechten heb en het programma bepaalde bewerkingen niet kan uitvoeren. Vooral het nieuwe Windows Vista is hier goed in.

Probeer het programma eens uit te voeren als Administrator. (Rechtermuisklik op de .exe -> uitvoeren als administrator).

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan