Spss

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smeagol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Ik heb SPSS for Windows op mijn laptop staan. Nou wil ik een al bestaand SPSS Data Bestand openen. Vervolgens krijg ik de melding 'The current license does not permit this job to contignue'. Ook staat er 'SPSS processor is unavailable'.

Ik ben naar de website SPSS.com gegaan om mij te registreren. Toen kreeg ik een mail waarin stond dat ik een link moest activeren. Dat heb ik gedaan. Maar nu heb ik nog steeds geen license.

Weet iemand wat ik moet doen om het bestandje te openen? :(

Voorzover mijn kennis strekt zijn de SPSS-pakketten niet goedkoop en ontzettend goed beveiligd tegen misbruik. De service van SPSS is zeer goed te noemen. Ben je rechtmatig gebruiker van het pakket dan moet één telefoontje naar de servicedesk voldoende zijn om je probleem op te lossen.

Vrijwel alle gebruikers van SPSS zijn scholen of bedrijven. Er is dan een bundel licenties ingekocht die je dan via de IT afdeling of vakcoördinator kan opvragen.

Wat ook wel gebeurt (als je tenminste student bent) is dat je via surfspot.nl software tegen een mooie prijs kan inkopen (+/- €15,-). Dan zijn de licentiecodes te vinden via surfspot.nl.

NB1: Je registratie op internet is iets heel anders dan je licenties.
NB2: Als je geen student bent en SPSS niet via je werkgever hebt gekregen, dan zal je dus de volledige versie moeten kopen. Dit kost een fortuin! Ga eerst na of je niet met een Excel plugin (o.i.d.) aan de gang kan gaan. Ik heb bij een studieboek PHstat op een CDtje gekregen. Dit is een programma dat de meeste statistische analyses toevoegd aan het standaard Excel menu. Je zult zien dat alle toesten en berekeningen die een "normale" gebruiker ooit zal gebruiken ook hiermee kunnen worden gedaan.

Succes!
Hendrik

Edit: Ik zie nu pas dat je een SPSS databestand wilt OPENEN. Dan zal je dus toch ergens achter een computer moeten gaan zitten met SPSS erop. Je kunt het eventueel daarvandaan wel weer exporteren naar Excel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan