Spy software

Status
Niet open voor verdere reacties.

comeurope

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Beste leden,

Een klant van ons is op zoek naar een programma, betaald is geen enkel probleem waarmee alle activiteiten opgeslagen worden.

We hadden een programma van de klant, afkomstig uit Amerika in gebruik, maar deze deed niet wat de bedoeling was.

Het gaat erom dat het programma alles logt, dus websites, msn gesprekken, mail wisselingen, aanslagen op het keyboard etc. etc.

Het liefst hebben wij een programma van Nederlandse makelaardij, eventueel mag het ook van een bedrijf binnen Europa zijn welke wel telefonisch te bereiken zijn.

Heeft iemand van jullie toevallig suggesties welk programma hier handig voor is en waar deze is aan te schaffen?

NOGMAALS, het hoeft niet gratis te zijn, zo lang het maar prima werk levert. Tevens is het belangrijk dat het niet gezien kan worden door de gebruiker of een anti-virus product.

Alvast bedankt!

Als bedrijf zijnde had je ook google kunnen gebruiken.
de eerste de beste hit op google geef dit.

En ik wil niet weer de zeur uithangen, maar hou er ernstig rekening mee dat als je klant op het gebruik van deze software op een computer van een medewerker wordt betrapt, hij behoorlijk in de problemen kan komen.

Aan dit soort praktijken zou ik nooit mee willen werken.

Is dat niet computerhuisvredebreuk?

Geef oplossingen,
gebruiker weet zelf wel dat het illegaal kan worden als hij/zij zich niet aan de voorwaarden houd.

Als bedrijf zijnde had je ook google kunnen gebruiken.
de eerste de beste hit op google geef dit.

Deze link kende ik inderdaad al, maar was benieuwd of enig iemand hier ervaring had met een bepaald aantal programma's? Zoals in mijn eerdere post aangegeven moet het een programma zijn welke heel simpel werkt.

Het is makkelijk door alleen te kiezen op basis van naam of specs, maar kies toch liever adhv ervaring van een bepaald aantal programma's.

Wat betreft het niet mogen gebruiken van programma's, wanneer een spyshop.nl het mag verkopen, zullen wij dit toch ook mogen doen?

Verkopen mag gewoon en op zich is de software ook niet illegaal. Enkel als jehet bedrijfsmatig in een bedrijf gaat gebruiken om bijv. een medewerker in de gaten te houden dan krijg je te maken met heel veel regels. Als stelregel mag je er van uit gaan dat elk gebruik op een pc van een medewerker illegaal is.

Waar ik dus in eerste instantie op doelde is dat je als bedrijf waarschijnlijk niet alleen de software levert, maar daarnaast de klant ook adviseert. Juist dan wordt het voor jou ook riskant.

Verkopen mag gewoon en op zich is de software ook niet illegaal. Enkel als jehet bedrijfsmatig in een bedrijf gaat gebruiken om bijv. een medewerker in de gaten te houden dan krijg je te maken met heel veel regels. Als stelregel mag je er van uit gaan dat elk gebruik op een pc van een medewerker illegaal is.

Waar ik dus in eerste instantie op doelde is dat je als bedrijf waarschijnlijk niet alleen de software levert, maar daarnaast de klant ook adviseert. Juist dan wordt het voor jou ook riskant.

Waarschijnlijk dient de software voor thuis. Vermoedelijk om kinderen of de man in de gaten te houden. Wij hebben ook aangegeven alleen het programma te leveren en verder hier niks mee te doen.

Wat de klant hier verder mee doet kunnen wij niet voor aansprakelijk gesteld worden lijkt mij?

Als je enkel de software levert zit je wel veilig in Nederland. Stel je zou de klant adviseren hoe de software te gebruiken om medewerkers te volgen, dan wordt het een heel ander verhaal. Je wordt namelijk geacht over genoeg kennis te beschikken om je klant juist te informeren. Ook over juridische aspecten.

Wat betreft het niet mogen gebruiken van programma's, wanneer een spyshop.nl het mag verkopen, zullen wij dit toch ook mogen doen?

Oh maar het gaat mij persoonlijk ook niet dat JIJ het zou gaan doen. Ik zelf wil nooit geld verdienen aan bedrijven die zelf geld verdienen aan ellende van andere mensen.

Zo heeft mij ooit eens een alimentatie incasso bureau gevraagd om wat voor hun te doen. Daar heb ik dus geen zin.

Het is voor een partic***ier welke de software binnen huis wilt gaan gebruiken. Wat er precies mee gedaan gaat worden is mij niet bekend en wil ik niet eens weten.

Wij zorgen ervoor dat de klant zijn software pakket heeft, wat er verder de bedoeling van is interesseert mij niet zoveel.

Toch bedankt voor de info iedereen, software pakket is inmiddels besteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan